Adopteren via internet!!!!!

  • Beheerder

    Wat vinden jullie van adoptie via internet?

    Het is in het nieuws geweest. Een website in Amerika biedt via internet kinderen te koop aan. De meningen zijn verdeeld. Er zijn mensen die zeggen dat het verboden moet worden want het is handel in mensen en dat mag niet. Maar er zijn ook mensen die vinden het juist goed omdat zij die misschien anders jaren moeten wachten om voor een adoptiekindje in aanmerking te komen het nu direkt kunnen krijgen.

    Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.

    Beheerder adoptiepagina

  • H. Bartels

    Volgens mij is handel in mensen sowieso verboden. Dus kinderen verkopen via internet ook. Maar ik denk dat iemand uit frustratie zoiets wel zou doen.

    Ik raad het af in ieder geval.

    H. Bartels

  • Cees van Dijen

    Alhoewel ik het als smakeloos betitel is er in principe natuurlijk niets op tegen. Als er op deze manier ook maar een kind uit een uitzichtsloze situatie gehaald kan worden dan is er iets bereikt. Er kan ook van de huidige procedures zonder internet bemoeienis toch niet ontkend worden dat er sprake is van de werking van vraag en aanbod. Zolang zeker gesteld wordt dat men zich gewoon aan alle regels ten aanzien van de opname van een buitenlands pleegkind in je gezin moet houden en deelbemiddeling door de officiële vergunninghouders een voorwaarde is dan moet dat voldoende waarborg bieden.

  • Marjolein

    Ja het moet dan misschien wel kunnen als het goed geregeld is. Maar hoe zit dat dan met die tweeling? Die zijn toch aan twee verschillende adoptieouders verkocht. Dat klopt natuurlijk niet. Dus ik denk wel dat je moet uitkijken via welke website je een kind adopteerd.

    M. Doornbos

  • colinda34

    hoe eerder de kinderen weg zijn bij ouders die niet voor hun kunnen zorgen hoe beter waarom zou in kind in armoede groot gebracht moeten worden ik vind als de ouders het niet groot kunnen brengen laat het dan door mensen doen die ze liefde en warmte en een goed opleiding kunnen geven er zit maar een nadeel aan ze kunnen in de verkeerde handen komen maar die kans is klein want wie heeft 30000gulden zo maar liggen nou dit is mijn mening en ik heb het geld niet anders zou ik er ook nog wel een groot brengen groetjes colindaBeheerder schreef:

    >

    > Wat vinden jullie van adoptie via internet?

    >

    > Het is in het nieuws geweest. Een website in Amerika biedt via

    > internet kinderen te koop aan. De meningen zijn verdeeld. Er

    > zijn mensen die zeggen dat het verboden moet worden want het is

    > handel in mensen en dat mag niet. Maar er zijn ook mensen die

    > vinden het juist goed omdat zij die misschien anders jaren

    > moeten wachten om voor een adoptiekindje in aanmerking te komen

    > het nu direkt kunnen krijgen.

    >

    > Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.

    >

    > Beheerder adoptiepagina

  • Laura

    Adopteren via internet is belachelijk!!!

    Ten eerste weet je niet zeker of een kindje wel bij GESCHIKTE ouders komt. De ouders worden niet aan psychisch/ medisch onderzoek onderworpen. Bij adoptie via de normale regels worden ouders eerst voorbereid en onderzocht.

    Ten tweede krijgt de natuurlijke moeder hier geld voor, mensen kunnen dus als ze in geldnood zitten denken:'goh, laten we een kind krijgen en verkopen!'

    Ik ben het hier dus niet mee eens, en ik vind dat dit verboden moet worden. Kijk maar naar wat er met de tweeling gebeurd, als dit zo door gaat worden ze nooit gelukkig! Ze zijn een speelbal, worden verkocht, kinderen zijn GEEN GOEDEREN!!

    Laura.

  • Elles

    Cees, ik ben het helemaal met je eens. Je ziet veel foto's staan op websites van USA-adoptiebureau's, maar die kids krijg je ook niet zo maar op bestelling thuis bezorgd. ook daar gelden veel regels en procedures. En wie weet helpt het wel om die foto's te laten zien. Uiteindelijk is het doel voor het kind een goed huis te vinden en internet kan daar goed bij helpen!!!

    Elles

  • mappa

    Hallo, mijn naam is Mappa ik ben 26 jaar en geadopteerd. Ik wilde toch even reageren op het volgende onderwerp. Ik vind het niet eens meer realistisch wat er gebeurd in Amerika.

    Een kind is geen ding dat je kan uitzoeken via een catalogus, of in dit geval dan het internet. Mijn ouders hebben mij geadopteerd via wereldkinderen en ik ben blij dat ik via zo'n organisatie ben gekomen. Ik ken ook adoptie kinderen die gekocht zijn. Ik ben blij dat ik weet dat ik die achtergrond niet heb.

    Maar nu komt dit onderwerp naar voren, maar wat ik een tijdje geleden hoorde was dat er bij verschillende adoptiebureau's er te weinig personeel is waardoor de instantie draait op uitzendkrachten en dat zij het voor het zeggen hebben of de ouder wel of geen kinderen maar adopteren. Het lijkt me heel sterk dat het gebeurd, maar het zou me ook niet helemaal verbazen.

    Ik denk ook diegene die daadwerkelijk een kind kopen via internet dat die niet helemaal in orde zijn of zo (om het maar netjes te zeggen) volgens mij spoor je dan niet helemaal : “Kom schat we gaan een kind uitzoeken via internet”

    het moet niet veel gekker worden in deze wereld…..Beheerder schreef:

    >

    > Wat vinden jullie van adoptie via internet?

    >

    > Het is in het nieuws geweest. Een website in Amerika biedt via

    > internet kinderen te koop aan. De meningen zijn verdeeld. Er

    > zijn mensen die zeggen dat het verboden moet worden want het is

    > handel in mensen en dat mag niet. Maar er zijn ook mensen die

    > vinden het juist goed omdat zij die misschien anders jaren

    > moeten wachten om voor een adoptiekindje in aanmerking te komen

    > het nu direkt kunnen krijgen.

    >

    > Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.

    >

    > Beheerder adoptiepagina

  • Nancy

    Of er waar ter wereld kinderen worden VERKOCHT via internet…ik ga het niet betwijfelen noch bekrachtigen! Wel vind je adoptiebureaus op het internet en zo kan je de organisatie kiezen en contacteren waarvan je denkt dat ze bij jou visie past, ook internationaal over de grenzen heen en dat is maar goed ook! Tenslotte adopteer je ook over de grenzen heen! Elk adoptiebureau heeft zijn eigen werkwijze: publicatie op net, foto album, of zelfs gewoon toewijzing zonder meer…

    Maar ik ga ervan uit dat jij en jij alleen beslist over de samenstelling van je gezin en hoe je dat doet, terplaatse gaan, via een fotoboek, via fotos op het net…zolang het tussen jou en je kind maar klikt….Alleen dat telt uiteindelijk!

  • Monika

    Het is ongelofelijk maar helaas al te waar, deze week kwam het item uitgebreid aan de orde bij Oprah. Er waren 3 partijen die meenden recht op de tweelingmeisjes te hebben! (de 4e partij in deze, de “dame” van het internetadoptiebureau, was onvindbaar!) De Amerikaanse adoptieouders, de Engelse adoptieouders en de geboorteouders. Walgelijk! De meisjes zijn de dupe, in hun korte leventje zijn ze inmiddels al op het vierde adres aanbeland, in twee verschillende continenten. Maakt zich eigenlijk nog wel iemand druk of ze zich ooit nog wel goed kunnen hechten! Iedereen wilde wat het beste was voor de kinderen, maar komt het nog wel goed! Altijd zal de tweeling bekend blijven staan door alle publiciteit eromheen, wat zal dat een negatieve invloed op hun verdere leven kunnen hebben. Als ze een leeftijd hebben bereikt waarop ze beseffen wat er is gebeurd, zullen ze misschien zelfs het gevoel hebben dat ze zijn verkocht aan de hoogste bieder! Deze opmerking werd lettelijk een paar keer gemaakt en het lijkt me vreselijk om daar mee te moeten leven. De bedragen die beide adoptieouderparen hadden betaald vlogen ook nog over tafel, wie het meeste en het eerst had betaald etc.

    Zelfs de hele adoptiewetgeving uit de staat waar de kinderen woonden vond ik stuitend. Ze plaatsen eerst een kind in een gezin en daarna heeft de geboortemoeder nog 90 dagen de tijd om zich te bedenken. Het recht om zich te bedenken is prima, maar waarom niet voorafgaand aan de plaatsing in het gezin? Het is toch vreselijk voor een kind om na een tijd uit een gezin te worden gehaald (en hoe vaak mag dit achterelkaar?) en het is ook heel moeilijk voor het adoptiegezin dat een kind heeft gekregen en ook weer niet, want je moet 3 maanden in onzekerheid blijven of je kind ook definitief je kind blijft.

    Dus AMERIKANEN! pas snel je wetgeving aan en bescherm daarbij in de eerste plaats weerloze kinderen en daarna adoptieouders en geboorteouders tegen zulke wanpraktijken!

    Dit mag nooit weer gebeuren omwille van alle toekomstige adoptiekinderen niet nergens ter wereld!

    Monika, adoptiemoeder