Belachelijk

  • Muis

    Ik vind het gewoon belachelijk dat mensen zo lang moeten wachten om een kind te adopteren dat ze uiteindelijk dan maar via internet er een moeten bestellen.

    Trouwens volgens mij zijn er in nederland zelf al zat kinderen die in een weeshuis zitten, klaar om in een goed gezin te kunnen worden opgevangen. Maar nee hoor we moeten dan fijn jaren wachten en zijn dan genoodzaakt om de kindertjes via het buitenland te adopteren.

    Achterlijk land!

    Muis

  • isabel

    Ik ben het gedeeltelijk met je eens

    Maar ik vindt het niet belachelijk dat je kinderen adopteerd uit het buitenland

    Ze hebben het slechter dan hier

    Dat is voor 100% zeker

    Maar via internet kinderen adopteren dat vindt ik niet

    Tevens vindt ik wel dat de adoptie sneller kan gebeuren

    Al die jaren wachten terwijl er in landen (baby's dood gaan omdat er geen ouders of geld is)

    Hadden ergens anders mischien nog een huis gehad

    Misschien waren ze dan wel blijven leven

  • samantha

    ik ben het met muis eens

  • angela

    Ik ben het gedeeltelijk met Muis eens.

    Er zijn in Nederland inderdaad 10.000 kinderen in tehuizen en nog eens 10.000 kinderen die in pleeggezinnen wonen.

    Die kinderen hebben ook recht op een gelukkige jeugd.

    Het twee argument wat ik van andere mensen hoor die geen pleegkinderen willen is dat

    1. een pleegkind altijd teruggaat naar de echte moeder.

    Feit is dat uiteindelijk nog geen 1% teruggaat naar de echte moeder.

    2. Een pleegkind wordt nooit van jezelf

    Een adoptiekind toch ook niet.

    Wat maakt het uit wat voor naam er op de akte staat. Het gaat toch om het hart….

    En mensen moeten zolang wachten omdat er meer adoptieouders dan kinderen zijn.

    Ik wil in ieder geval geen adoptiekind maar een pleegkind omdat er in ons eigen land genoeg kinderen zijn die een gezellig en liefdevol thuis zoeken.

    En een adoptiekind is zo duur (bijna 30.000 gulden) maar voor een pleegkind krijg je een dagvergoeding van fl. 20,00 per dag.

  • G. van Dijken

    Belachelijk…..

    dat er via internet kinderen geadopteerd kunnen worden.

    In een woord: BELACHELIJK.

    Dit alles los van wachttijden of wat dan ook.

    We praten toch over mensen ???? En verhandelen we die via internet ????

    Het moet niet gekker worden !!!!

    Greta van Dijken.

  • Nancy

    Je kan wel geen ouders verplichten tot adoptie omdat het hun tijdelijk slecht gaat en de jeugdrechter(?) beslist de kinderen te plaatsen in: pleeggezinnen of opvangcentra…

  • angie

    GEEF JE OP ALS PLEEGOUDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Kausalaya

    Ik vind het ook heel erg belachelijk dat het zo lag duurt voordat je het kindje krijgt.

    Ik ben zelf ook geadopteerd toen ik een half jaar was, en mijn ouders hebben er ook 4,5 jaar opgewacht ofzo, dat is echt abnormaal, en het is ook nog heel erg duur ook!

    Trouwens ook wel raar dat je als geadopteerde gekocht bent!

    dat wou ik ff kwijt

  • Michiel Kootker

    >>Trouwens ook wel raar dat je als geadopteerde gekocht bent!

    >> dat wou ik ff kwijt

    Je bent niet gekocht, Kausalaya, maar je ouders hebben geld voor je uitgegeven. Geld voor luiers, kleren, eten, cadeautjes etc. etc. én geld voor de adoptieprocedure. Vliegtuigen, hotels, instanties kosten allemaal geld. Dat is vrij normaal. Als je optelt wat ouders gedurende de hele opvoeding aan hun kinderen (biologisch, adoptie, pleeg, dat maakt helemaal niets uit) uitgeven, is het bedrag voor de adoptieprocedure daar slechts een klein onderdeel van.

    Er is dus geen sprake van ‘gekocht’ zijn.

  • Patricia

    Waar???

    Groetjes, Patriciaangie schreef:

    >

    > GEEF JE OP ALS

    > PLEEGOUDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!