Hallo, mijn naam is Mappa ik ben 26 jaar en geadopteerd. Ik wilde toch even reageren op het volgende onderwerp. Ik vind het niet eens meer realistisch wat er gebeurd in Amerika.
Een kind is geen ding dat je kan uitzoeken via een catalogus, of in dit geval dan het internet. Mijn ouders hebben mij geadopteerd via wereldkinderen en ik ben blij dat ik via zo'n organisatie ben gekomen. Ik ken ook adoptie kinderen die gekocht zijn. Ik ben blij dat ik weet dat ik die achtergrond niet heb.
Maar nu komt dit onderwerp naar voren, maar wat ik een tijdje geleden hoorde was dat er bij verschillende adoptiebureau's er te weinig personeel is waardoor de instantie draait op uitzendkrachten en dat zij het voor het zeggen hebben of de ouder wel of geen kinderen maar adopteren. Het lijkt me heel sterk dat het gebeurd, maar het zou me ook niet helemaal verbazen.
Ik denk ook diegene die daadwerkelijk een kind kopen via internet dat die niet helemaal in orde zijn of zo (om het maar netjes te zeggen) volgens mij spoor je dan niet helemaal : “Kom schat we gaan een kind uitzoeken via internet”
het moet niet veel gekker worden in deze wereld…..Beheerder schreef:
>
> Wat vinden jullie van adoptie via internet?
>
> Het is in het nieuws geweest. Een website in Amerika biedt via
> internet kinderen te koop aan. De meningen zijn verdeeld. Er
> zijn mensen die zeggen dat het verboden moet worden want het is
> handel in mensen en dat mag niet. Maar er zijn ook mensen die
> vinden het juist goed omdat zij die misschien anders jaren
> moeten wachten om voor een adoptiekindje in aanmerking te komen
> het nu direkt kunnen krijgen.
>
> Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.
>
> Beheerder adoptiepagina