Moet kunnen

  • Hendrik de laatste

    Ik ben van mening dat het moet kunnen via internet.Ook met adoptie kan gebruik gemaakt worden van de huidige technieken. Tuurlijk kun je je vraagtekens bij dit soort excessen zetten, maar die zijn er ook als een adoptie op de “ouderwetse” manier gaat. Ik zou de mensen die hun kunt verkocht hebben niet graag te eten willen geven. Ik zou in een seconde straatarm zijn.

    Wat mij betreft. Laat bloeien die handel!

  • Mirjam

    Nou nou, laat bloeien die handel vind ik ook weer wat overdreven. Maar mensen die al langer als 7 jaar zitten te wachten tot ze eindelijk eens in aanmerking komen voor een kindje, die mogen wat mij betreft een kindje via internet kopen hoor. Het kost toch altijd veel geld uiteindelijk om een kindje te adopteren, dus waarom niet meteen via internet.

    Mirjam V.

  • Triangle

    Excuseer mij even……………maar ik heb vreselijk veel moeite met zinsnedes als: ‘Laat bloeien die handel’. ‘Het kost toch altijd veel geld uiteindelijk om een kindje te adopteren’.

    - Adoptiehandel

    - Kinderhandel

    - Alsof kinderen in de aanbieding zijn.

    - Alsof een kind gekocht wordt ipv. geadopteerd.

    Ik vindt dat er best iets meer en beter op het gebruik van bepaalde uitdrukkingen gelet mag worden.

    Wat betreft adoptie via internet: Internet mag dan een mooie nieuwe techniek zijn, maar het reikt te ver om het voor dit soort doeleinden te gaan gebruiken. Kijk ik naar de tal van verschillende internetadoptie-diensten slaat mij de angst om het hart. Aanbieding van een kind ter adoptie middels een foto en begeleidend peroonlijkheids -omschrijven!

    Tot slot: we praten over adoptie. Adoptie behelst méér dan alleen de kosten, het tijdsbestek, de wachttijden….enz.

  • H. van Hoorn

    Moet kunnen……. ???????

    Ik vind dus van niet ! We praten over adoptie van kinderen en niet over het kopen van iets via internet !!!

    Voor mij is dit grensoverschrijdend !

    Een kind is geen handelswaar, nooit en te nimmer.

    We hebben gelukkig de tijden achter ons dat de mens / kind te koop werden aangeboden (slaventijdperk).

    En nu via internet adoptie dus mogelijk maken - dit riekt naar vroegere tijden !

    Hopelijk zullen heel snel de bureaus die op internet deze praktijken uitvoeren eens aangepakt worden en ik hoop dat wij nederlanders hier verschoond van blijven.

    H.v.Hoorn