adoptie naast 2 eigen kinderen

  • esther

    Hallo ik ben esther 28 jaar wij hebben 2 dochters van onszelf nu willen wij graag een kindje adopteren. Wie heeft hier ervaring mee en tips en advies hierover

  • Roos

    Het is misschien niet eerlijk hoor!! maar waarom zouden jullie een kind adoptewren als jullie er al twee hebben, daar mensen als jullie word mijn wachtlijst langer. Wij kunnen namelijk geen kinderen krijgen. sorry vor de brute reactie maar ik ben ook ietwat hulpeloos alles duurt ook zo lang in dit land…….

  • isabel

    Als je zelf de adotpie regelt dan is het veel snel

    Geloof mij maar (hebben mijn oudes ook gedaan)

    (een tip schrijf pastoors aan in het land waar je het kindje vandaan wilt hebben

    meestal lukt het.)

    Ik wens je veel succes

    Met vriendelijke groeten

    Isabel

  • willeke

    Hallo Esther,

    Wij hebben ook twee dochters en spelen ook met de gedachte een of twee

    kindjes te adopteren. Mijn dochters zijn 3 en 5 jaar oud. En die van jou?

    Ik vind het leuk om met je van gedachten te wisselen hierover. Reageer je??

    Groeten, Willekeesther schreef:

    >

    > Hallo ik ben esther 28 jaar wij hebben 2 dochters van onszelf

    > nu willen wij graag een kindje adopteren. Wie heeft hier

    > ervaring mee en tips en advies hierover

  • rommie

    ja als je dat graag wilt is dat een eigen keuze. Mijn broer en vrouw wouden ook graag adopteren en hebben alles wat er voor nodig is ook gedaan en ze mochten zich bij een instelling laten inschrijven. Dit hebben ze nog niet gedaan ze waren opdat moment bewust kinderloos en wisten niet of ze van hun zelf kinderen konden krijgen. Hun eerste keus was namelijk adoptie en geen eigen kinderen.

    Wel bleek echter dat er verschillende instanties geen adoptie aanvraag willen doen omdat je misschien wel kinderen kunt krijgen van je zelf.

    Inmiddels hebben ze zelf een zoontje van een jaar en hebben adoptei voorlopig uit hun hoofd gezet. Waar je wel voor in aanmerking zou komen zijn dan meestal oudere kinderen of gehandicapte kinderenesther schreef:

    >

    > Hallo ik ben esther 28 jaar wij hebben 2 dochters van onszelf

    > nu willen wij graag een kindje adopteren. Wie heeft hier

    > ervaring mee en tips en advies hierover

  • Jeroen

    das heel mooi maar uit welke landen denk je dat dat dan kan Isabel?

  • angelique van gruythuysen

    Ik vindt het niet juist dat mensen die niet ongewild kinderloos zijn kinderen

    gaan adopteren zo maken ze de wachtlijst en tijd voor mensen die ongewild

    kinderloos zijn alleen maar langer. Er zijn ook veel landen die mensen die

    eigen kinderen hebben uitsluiten van adoptie.

  • susan

    beste ester

    Ik vind dat mensen die al twee eigen kinderen hebben niet in

    aanmerking moeten kunnen komen voor adoptie . Er zijn namelijk

    genoeg echtparen die geen kinderen kunnen krijgen. Laat die op

    deze manier ook een kans krijgen.

  • samantha

    ik vind het niet juist om dan ook nog kinderen te adopteren want je kan zelf kinderen krijgen en andere willen ook kinderen die het niet kunnen

    angelique van gruythuysen schreef:

    >

    > Ik vindt het niet juist dat mensen die niet ongewild

    > kinderloos zijn kinderen

    > gaan adopteren zo maken ze de wachtlijst en tijd voor mensen

    > die ongewild

    > kinderloos zijn alleen maar langer. Er zijn ook veel landen die

    > mensen die

    > eigen kinderen hebben uitsluiten van adoptie.

  • Ilse

    Esther,

    Trek je niks aan van de reacties als “niet eerlijk want jij hebt al 2 kinderen”. Ik kan de mensen van 1 kant wel begrijpen dat ze zo reageren maar aan de andere kant vind ik het egoistisch. Ikzelf ben ook met adoptie bezig dus weet dondersgoed dat je lang moet wachten dus het is niet zo dat ik niet weet waar ik over praat. Maar wat ik ook weet is dat er nog steeds meer kindertjes in tehuizen zitten dan dat er adoptie-ouders zijn. Nu vraag je je natuurlijk af waarom alles zo lang moet duren dan. Daar heb ik helaas geen antwoord op. Maar als jij de procedure op wilt starten moet je dat gewoon doen. Bij ons op de VIA cursus zat ook een stel die al een eigen kindje hebben en hebben nog tijdens de cursus getwijfeld wat te doen. Zij hadden ook het idee van het is oneerlijk voor een ander die geen kinderen heeft en wij pikken een plaatsje van een ander. Ik vindt het juist goed van mensen die al eigen kinderen hebben. Want hoe lullig het ook klinkt als ik gewoon zwanger had kunnen worden was het idee adoptie denk ik niet bij me opgekomen. Dus meid ga ervoor.

    Ilse