Lieve mensen,
Ik schrijf u als lezer van deze pagina deze mail omdat ik graag een mening wil van diverse mensen over adoptie door homoparen. En dan nadrukkelijk over mij en mijn vriend. Ik zal onze situatie even uitleggen.
Danny en ik zijn al 9 jaar samen. Sinds ongeveer 5 jaar wonen we samen in een mooi huis in een leuke buurt. Ook hebben we allebei een goed betaalde baan. Ik werk bij philips en Danny werkt bij Centraal Beheer in Apeldoorn.
Toen wij in onze huidige buurt kwamen wonen, reageerde de mensen over het algemeen heel positief over het feit dat wij twee mannen waren en dat wij gingen samenwonen. Ook onze directe vrienden en familie reageerde enthousiast.
Nu we inmiddels 5 jaar verder zijn, willen wij onze liefde bezegelen met een kindje. Maar omdat de wetenschap nog niet zover is dat wij zelf een kindje kunnen maken, willen we er graag eentje adopteren, het liefst uit Nederland.
Toen wij dit te kennen gaven bij vrienden en familie werd er heel divers gereageerd.
Sommigen vonden het schadalig. “Het is immers van belang dat kinderen voor hun opvoeding een vader en een moeder nodig hebben. Je kunt een adoptiekindje niet ook nog belasten met het feit dat het geadopteerd wordt door een homopaar.”
Ook waren er mensen die het juist leuk vonden. “Homoseksuelen heebn ook het recht op een gezin en dus op kinderen. Ze zullen vast en zeker net zoveel liefde ontvangen van twee mannen (of vrouwen) als van een ‘gewoon’ echtpaar.”
U hoort het, hele verschillende reacties dus. Ik zou ook graag van u, als onafhankelijk persoon, willen weten wat u vindt. Wij willen graag een gezin met in ieder geval één kindje en misschien later nog wel eentje. Ik bedank u alvast voor uw reactie. Hopelijk kan ik ga nog eens melden dat het gelukt is….
Met veel vriendelijke groeten, Danny en Raymond..
P.s. u kunt emailen naar een vriendin van ons. Zij behandelt u reactie goed en zal deze uitprinten en aan ons opsturen. Bedankt!