Adoptie door homoparen

• Raymond

Lieve mensen,

Ik schrijf u als lezer van deze pagina deze mail omdat ik graag een mening wil van diverse mensen over adoptie door homoparen. En dan nadrukkelijk over mij en mijn vriend. Ik zal onze situatie even uitleggen.

Danny en ik zijn al 9 jaar samen. Sinds ongeveer 5 jaar wonen we samen in een mooi huis in een leuke buurt. Ook hebben we allebei een goed betaalde baan. Ik werk bij philips en Danny werkt bij Centraal Beheer in Apeldoorn.

Toen wij in onze huidige buurt kwamen wonen, reageerde de mensen over het algemeen heel positief over het feit dat wij twee mannen waren en dat wij gingen samenwonen. Ook onze directe vrienden en familie reageerde enthousiast.

Nu we inmiddels 5 jaar verder zijn, willen wij onze liefde bezegelen met een kindje. Maar omdat de wetenschap nog niet zover is dat wij zelf een kindje kunnen maken, willen we er graag eentje adopteren, het liefst uit Nederland.

Toen wij dit te kennen gaven bij vrienden en familie werd er heel divers gereageerd.

Sommigen vonden het schadalig. “Het is immers van belang dat kinderen voor hun opvoeding een vader en een moeder nodig hebben. Je kunt een adoptiekindje niet ook nog belasten met het feit dat het geadopteerd wordt door een homopaar.”

Ook waren er mensen die het juist leuk vonden. “Homoseksuelen heebn ook het recht op een gezin en dus op kinderen. Ze zullen vast en zeker net zoveel liefde ontvangen van twee mannen (of vrouwen) als van een ‘gewoon’ echtpaar.”

U hoort het, hele verschillende reacties dus. Ik zou ook graag van u, als onafhankelijk persoon, willen weten wat u vindt. Wij willen graag een gezin met in ieder geval één kindje en misschien later nog wel eentje. Ik bedank u alvast voor uw reactie. Hopelijk kan ik ga nog eens melden dat het gelukt is….

Met veel vriendelijke groeten, Danny en Raymond..

P.s. u kunt emailen naar een vriendin van ons. Zij behandelt u reactie goed en zal deze uitprinten en aan ons opsturen. Bedankt!

• Karin

05-04-2001 Groningen

Hallo,

Ik wou graag reageren op uw bericht op het prikbord van adoptie.startpagina.nl

Ik ben dan nog maar 16 jaar, maar heb toch wel een uitgesproken mening over de vraag of homoparen kinderen zouden mogen adopteren.

Ik ben hier namelijk absoluut voor! Ik zie niet in waarom het niet zou mogen!!!

Wat is er nou minder aan twee mannen / vrouwen ten opzichte van een man en een vrouw. Ik vind het een nogal een erg ouderwetse gedachte om te zeggen dat een kindje een man en een vrouw nodig heeft om goed op te kunnen groeien. Er zijn tegenwoordig ook genoeg ouders alleen die hun kind opvoeden en dat gaat toch ook hardstikke goed en dat wordt toch ook niet verboden!

Dus, ik zou zeggen: Als het toegestaan wordt voor homoparen om kindjes te adopteren, doe het vooral! Als jullie allebei graag een kindje willen, zie ik absoluut niet in waarom jullie dat niet zouden moeten doen.

Groeten,

Karin van der Laan

• Een moeder

Ik ben een alleenstaande moeder met een dochter en dat is behoorlijk zwaar in je eentje. Dus als een kind twee ouders kan krijgen is dat alleen maar beter. Voor zowel de ouders als het kind. En of je nou homo bent of niet het gaat om de liefde die je te geven hebt. En tweemaal liefde is dubbel zo prettig.

Dus Karin ik ben het helemaal met je eens.

Een liefdevolle moeder.

• senna

hoi Danny en Raymand,

Ik hoop dat het jullie lukt om een kindje te adopteren. ik denk dat jullie jullie kindje beter opvoeden dan menig ouder die kinderen hebben. Ik heb in het tv programma “hoera een kind”op nederland 1 een aflevering gezien van een homo paar die twee kinderen hadden van dezelfde vrouw en die leefden in 1 huis.

Het klinkt een beetje ingewikkeld, maar je kan het bekijken op www. hoeraeenkind.nl. Ik zal wel even opzoeken waar precies!!

Succes !

groetjes Senna

• senna

hoi Danny en Raymond,

Ik heb het even opgezocht en als je naar www.hoeraeenkind.nl gaat komt je op een algemene pagina, ga dan naar hoera een kind. Klik dan in de rechterkolom op vorig seizoen. Ga dan naar aflevering 8 die heet homo vaders. Als je op het televisiefragment klikt kan je het programma op een klein beeldje zien.

Ook is misschien interessant om aflevering 2 mislukte adoptie te kijken.

Succes

groetjes Senna

• irene

Dag Danny en Raymond,

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie een kind willen adopteren.

Ik woon samen, sinds kort getrouwd, met een vrouw en wij willen ook graag adopteren. Ik herken de reacties van mensen die jullie tegenkomen. Maar ik denk “trek je er zo min mogelijk van aan” . Als je ziet “wat voor type mensen” kinderen kunne opvoeden, zonder er bewust voor te hebben gekozen, dan kunnen jullie het zeker.

Realiseer je alleen dat het tijd en veel moeite zal kosten. Succes,

irene

• homo ouder

Hallo Danny en Raymond,

Ik ben samen met mijn vriend ouder van een jongetje van 4. Onze ervaringen zijn overwegend positief. Iedereen bij ons in (kleine) dorp is erg positief, en onze zoon is een heel vrolijk, opgewekt en gezond kind. Ik heb zelfs de indruk dat mensen nu makkelijker op ons als homostel reageren, doordat wij een kind opvoeden.

Mochten jullie bezig gaan met adoptie, laat je dan niet ontmoedigen door het nederlandse adoptiebeleid, maar zoek contact met de zelfdoeners. Via de zelfdoeners is adoptie vauit de V.S. bijvoorbeeld zeer goed mogelijk.

succes

cor

• Hannie Bosua

Hoi, Cor

ben jij degene die we in Boullion hebben gezien op het chateau? Indien ja……..tof dat je deze site gevonden hebt. Ik was net aan het neuzen naar de berichtjes van homo's die ik ooit eens langs had zien komen. En wilde jullie procedure doorgeven. Groetjes Hannie (met 2 dochters en 1 baby-zoontje in de rugdrager uit Colombia)

• adoptie ouder

Hoi Hannie,

Leuk je hier weer te ontmoeten. Ja wij hebben jullie inderdaad ontmoet in Bouillon, en ik ben hier eens gaan rondkijken omdat jij me hierop had gewezen. Zijn jullie nog goed thuis gekomen? Wij hebben nog een leuke vakantie gehad, me heel wat beter weer als op die dag.

Leuk nu ook eens jullie naam te weten.

Groeten,

Cor Luyten

• Hannie Bosua

Hoi Cor, we zijn heel goed thuis gekomen zoals je zult begrijpen en ik heb daarna nog 3 wkn gekampeerd met de kids. Met heerlijk weer overigens.

Ik wil je nog even zeggen dat ik respect heb voor jullie.

Ik vind het best een moeilijk item; 2 vaders of 2 moeders…..Maar het scheelt als je mensen hebt ontmoet (zoals jullie) die er voor zijn gegaan.

Wat ik nog wel wilde vragen (uit nieuwsgierigheid) ; was het een bewuste keuze om een jongetje te adopteren? (Echt zo'n vraag van een leek). Omdat ik me kan voorstellen dat een dochtertje zich toch moeilijker kan spiegelen aan 2 vaders.

Ik vond het leuk je hier te treffen en ben benieuwd naar je reactie.

Groetjes Hannie