Adoptie door homoparen

• R.F.M. Kraan & ING C. Neezen

Bedankt. Goed gesproken.

maar waar te beginnen ??

groetjes Richard en Chris (Enschede)

• R.F.M. Kraan & ING C. Neezen

Zou je ons willen helpen waar te beginnen ?

wij willen ook een kind adopteren uit de VS

groetjes Chris en Richard (homostel)

• Tamara

Hallo Allemaal!!

Wij zijn twee meiden die een presentatie gaan houden over het feit dat homoparen ook kinderen kunnen adopteren!! Maar daar hebben we wel jullie hulp voor nodig!!! Alle informatie, ervaringen en eventuele verwijzingen zijn welkom.

Alvast hartelijk bedankt,

Tamara en Linda

• Tammy

Haai,

Ik ben bezig met een project op school over het feit dat homo ouders gewoon kinderen moeten kunnen adopteren. Ik kan alleen heel erg moeilijk aan informatie komen. Ik zou willen vragen of jij me mischien wil helpen. Misschien met je eigen verhalen of miscchien weet je iets voor me waar ik naar toe kan gaan of wat dan ook. Ik zou het heel erg prijs stellen.

Alvast heel erg bedankt,

Tammy

• Ruth

Ik wil hier ook al is het laat ook graag op reageren. Ik lees hier alemaal reakties van mensen die zelf geen kinderen hebben geadopteerd of een wel een geadopteerd kind hebben maar dat nog jong is. ik ben zelf ook geadopteerd. Nu ben ik 17. Ik begrip dat jullie ook graag kinderen willen hebben. Maar als ik hier als geadopteerdedie dus haar eigen ervaring heeft op mag reageren dan zou ik het jullie echt afraden. Een adoptie kind heeft het al moeilijk genoeg. Als ze jonger zijn zijn krijgen ze al vaak te maken met minder leuke opmerkingen over hun kleur. Van kinderen die al jong een vader of moeder moeten missen weet men dat ze veel behoefte hebben aan ook een vader of een moeder net als vriendjes en vriendinnetjes. In de pubertijd ga je als adoptiekind veel nadenken over je adoptie. Deze tijd is dubbel onzeker doordat je geadopteerd bent en zo ontzettend veel vragen hebt. Dit is al genoeg voor een kind. Voor sommige is alleen dat nadenken al te veel en belanden ze daadoor bij de hulpverlening. Daar kan het feit om ouders te hebben van hetzelde geslacht echt niet bij. Er zijn nog zoveel mensen die dit niet accepteren. Als je dat er ook nog eens bovenop hebt om tegen te vechten. Luister ook alsjeblieft naar wat ik zeg. het is echt al genoeg om te weten dat je ouders je hebben weggedaan, vooral m.b.t. Nederlandse adoptie kinderen aangezien het hier niet nodig is. lees dit alsjeblieft en neem het goed in overweging!! Ouders nu zijn jullie kinderen nog jong en hebben ze daar misschien nog niet veel last van. maar ztraks als de pubertijd begint gaat dit wellicht heel moeilijk worden. Ik raad het echt AF. Probeer het liever op een andere manier. Er zijn nu wel mogelijkheden om het anders te doen als door adoptie. probeer dat alsjeblieft1

• anne

hoi Raymond en Danny.

ik vind het erg leuk om te lezen dat jullie samen een kindje willen adopteren.

ik ben het er helemaal mee eens en als dat echt is wat jullie willen moeten jullie er voor gaan, want in de wet staat dat het mag. dus ga ervoor!!! ik ben zelf van mening dat 2 mannen net zo goed een kind kunnen opvoeden als een man en een vrouw. het belangrijkste is liefde. uit onderzoek is ook gebleven dat kinderen met homoseksuele ouders zich over het algemeen beter ontwikkelen dan kinderen uit een heteroseksueel gezin.

ga ervoor en veel succes!!

groetjes anne