Momenteel ben ik druk bezig om een onderzoek te verrichten voor mijn beroepsgerichte afstudeerscriptie van de pabo.

Voor alle duidelijkheid vermeld ik hieronder mijn probleemstelling:

Vertonen adoptiekinderen meer uitval bij rekenen en taal, en zo ja, heeft het effect als ze vroegtijdig begeleid worden door de IB-er of IRT-er binnen de school??

Ik zou heel graag meer informatie willen voordat ik echt aan mijn onderzoek begin, ik had zelf aan informatie over problemen op school bijv. gedacht, omdat heel veel adoptiekinderen toch problemen met de taal ervaren, en ik al verschillende keren heb meegemaakt dat adoptiekinderen ook in rekenen zwak zijn, omdat ze de verhaaltjessommen die in de huidige realistische methodes staan, niet goed of minder goed begrijpen, kortom, het inzicht ontbreekt, Nu ga ik dus onderzoeken of dat inderdaad te maken heeft met de taalbarriere, of is het toch gewoon iets erfelijks…?

Wellicht dat jullie daar een site over weten, of andere informatie, nuttige zojuist verschenen artikelen, en evt. boeken, of titels van boeken.Ik heb zojuist al diverse site's bezocht, en ook al boekentitels geselecteerd en opgeslagen, maar dat ging meer over de algemene problematiek, zoals hechtingsstoornissen en geen-bodem syndroom.

Voor verdere vragen kunt u mij ook telefonisch bereiken onder nr: 0118 -582826 of 06- 12020862

Op mijn e-mail adres van mijn hogeschool ben ik nog maar tot vanmiddag bereikbaar, daarom volgt hieronder nog een ander adres waar u naar toe kunt mailen.

Hartelijk bedankt voor de moeite, en ik wacht in spanning uw reactie af om zo spoedig mogelijk met mijn scriptie verder te kunnen.

evt. informatie kan ook naar volgend e-mail adres gestuurd worden:

mjoosse@greefa.nl

Met vriendelijke groet,

Rianne de Visser

Krommeweg 1

4357 RK Domburg