wereld kinderen sucks!!

• Marcel Juan Carlos

Hallo allemaal, ik wil even mijn ontevreden kwijt over een dame wiens naam ik niet meer weet helaas. Ik ga hier niet het hele verhaal vertellen daar doe ik dit niet voor, eind ‘99 ben ik na een lang vooraf te hebben gepiekerd naar Colombia gegaan om me echte moeder te zoeken. Ik kwam in contact met een vrouw van st.wereldkinderen die ook voor sporloos werkt. Ik vertelde haar mijn verhaal in het kort en ze lachte me keihard uit dat ik “zomaar” daar verscheen! Ook omdat ik niet via wereldkinderen ben geadopteerd wilde ze NIKS voor me doen! Ze zei dat m’n ouders er maar beter over na hadden moeten denken voordat ze mij daar weghaalden! Hier ben ik nóg boos om, dat zo'n persoon zulke uitspraken doet! Graag wil meer meer ervaringen, positief/negatief over die stichting horen. Groeten,

Marcel Juan Carlos. Geb 02-04-1978 te Medellin Colombia!

• Hannie Bosua

Ik denk wel dat ik weet wie deze vrouw is……..Ze is niet altijd de subtielste, nee!! Ook niet voor ouders die op het moment daar met de procedure bezig zijn. Die overigens wel met WK in zee zijn gegaan. Ik kan me echt levendig voorstellen hoe ze tegen je deed. Maar laat het een troost voor je zijn dat jij dus niet de enigst bent die tegen haar tact aanbotst. De laatst procedure was ze voor ons juist weer goud waard…..? Ik snap het soms ook allemaal niet, hoor!

Maar laat jij je nou maar niet ontmoedigen. Probeer het eens via Angela Restrepo, zij woont en werkt in Medellin en werkt voor HOGAR. Is dat niet de organisatie die voor jou adoptie heeft gezorgd?

Sterkte ermee, Groetjes Hannie

• Marcel Juan Carlos

Beste Hannie, nee ik ben zeker niet door haar ontmoedigd. Met Angela Restrepo heb ik ook contact gehad, ze had alleen geen tijd meer voor me toen ik daar was. Over 2 jaar ga ik nog een keer een poging wagen. Ik heb verschillende hulpzame contacten gelegd daar, waarmee ik dan weer in zee ga. Hartelijk dank voor je reactie, Groeten, Marcel

• Iwan

Marcel,

Mijn broertje is enkele weken geleden ook op zoek geweest naar zijn Roots in Colombia. Spoorloos was al enkele jaren op zoek naar gegevens over hem, maar hadden nog nooit wat gevonden. Desinstresse of gebrek aan speurmogelijkheden want mijn broertje en vader hebben heel wat gevonden tijdens hun twee weken bezoek. Hierbij zijn twee mensen zeer behulpzaam geweest. De eigenaar van een hotel in Bogota en een advocaat. De laatste heeft uiteindelijk heel wat gegevens terug gevonden van familieleden en voor een redelijke prijs (heel wat lager als advocaten in Nederland).

Ik zal de adressen van hotel en advocaat opzoeken en binnenkort doorgeven.

Groetjes en succes,

Iwan

• Triangle

Als ik lees dat meerderen regelmatig tegen de tactloosheid van deze mevrouw, notabene werkzaam onder de mantel van Wereldkinderen aanlopen, vind ik dat de Vereniging Wereldkinderen zich eens hard achter hun oortjes mag gaan krabbelen.

Tevens is het erg triest wat zeg ik, schokkend, te moeten lezen dat een werk-gevers-terrein dermate afgebakend wordt, waardoor iemand voor een potdichte deur komt te staan.

Niet echt ‘werelds’ of ‘in het belang van’… te noemen!

groet, Triangle

• Hannie Bosua

Ik geloof niet dat Wereldkinderen zich om dit soort dingen achter de oren krapt, jammer genoeg!

Weet je nog die reportage….“Chao Brasil”….die maatschappelijk werkster werkt ook voor WK. Schandalig toch!!!! Ik zou me dood schamen als vereniging zijnde als ik zulke mensen op zo'n belangerijke post had zitten.

Groetjes Hannie

• gyonne

Hoi, Ik vind het jammer dat er gediscussieerd wordt in het openbaar over WK zonder dat zij zich kunnen verdedigen. Ik hoop dat jullie eventuele problemen met WK zelf bespreken. Als ze daar dan niets mee doen heb je reden om boos te zijn.

• Triangle

Wereldkinderen kan zich toch ‘verdedigen’!

Dit Forum is toch openbaar en ook voor hen toegankelijk!

Tot slot: De schrijver schreef het volgende:

“Graag wil ik meer meer ervaringen, positief/negatief over die stichting horen.”

Niets mis mee dacht ik zo!

groet, Triangle

• Iwan

Beste Marcel,

Sorry voor mijn late reactie. Hier de adressen van hotel en advocaat waar je in Bogota misschien wat aan hebt. Mocht je er gebruik van maken kan je bij heb de naam van mijn vader wel doorgeven (Ottens).

De adres van het hotel:

Villa Santa Bárbara Transversal 20 No. 123-27

Telefoon: (571)620-5603 / (571)2138325 Fax: (571) 6208436 / (571) 3403169

e-mail: lavilla@cable.net.co of guillermorv@hotmail.com

ook op internet: www.villasantabarbara.com

De eigenaar spreekt redelijk goed Engels en de prijs voor een kamer met badkamer kwam op ongeveer $50,– /nacht. Wat voor Bogota redelijk goedkoop is.

Het adres van de advocaat:

Alvaro Palacios Sánchez

Family Attorney at Law

Universidad Javeriana

Adres: Cra 11 A No. 95-58 App. 202

Bogota

Telefoon: (571) 2569328

Fax: (571) 2569328

E-mail: camila@dotplanet.com.

Succes,

Iwan

• Harry

Tubbergen, 23 okt.2001

Beste allemaal,

Het is dan in sommigen hun ogen misschien niet de juiste persoon die op deze post zit, maar vergeet niet de goede dingen die ze er wel heeft gedaan voor menig rootszoekende en de bijstand die ze verleend tijdens de spannende weken die je in Colombia moet doorbrengen. We hebben nu vier jaar geleden zelf drie dochters opgehaald uit Bogota en ziijn haar ook wel tegen gekomen. Echter op dat moment was ze wel redelijk vriendelijk, maar maakte ook wel opmerkingen naar ouders die in verkeerde aarde vielen.We waren er op voorbereid , ook door de medewerkers van Wereldkinderen. Neem haar nu maar zo als ze is en weet haar goede werk ook te waarderen. Helaas maar het zij zo. Ik denk dat Wereldkinderen en Spoorloos in haar een perfekte vrouw hebben gevonden die vele deuren in Colombia weet te openene door haar wijze van optreden.

Jammer dat het voor sommigen wat minder prettig is verlopen.

Harry