zoekactie

• jessica

Mijn vriend en ik willen op zoek gaan naar zijn biologische ouders.

hij is geadopteerd uit Colombia, 20 jaar geleden.

nu is hij op het punt gekomen dat hij wel wil gaan zoeken naar zijn biologische ouders.

we hebben op het internet al een paar adressen gevonden van instellingen die wel wat met adoptie te maken hebben. maar zou iemand ons kunnen vertellen hoe we nu het beste kunnen beginnen met zoeken.

ik hoop dat er mensen zijn die ons kunnen helpen.

groetjes

jessica

• Iwan

Beste Jessica,

Een half jaartje terug zijn mijn broer en mijn vader terug geweest naar Colombia op zoek naar meer informatie over zijn leven in Colombia. Veel meer dan het adres van het tehuis en ziekenhuis was niet bekend. In Colombia hebben ze dus ook het eerste deze twee instituten bezocht. Zowel het tehuis als het ziekenhuis waren behulpzaam met het geven van informatie. Uit de dossier kwam zodoende nog meer informatie naar boven.

In eerste instantie heeft de eigenaar van het hotel veel geholpen met het uitzoeken van verdere informatie. Hij zocht contact met mensen die alleen maar Spaans spreken, hielp met het adressen van andere instanties waar gezocht kon worden en lichtte de betrokkenen in. Aangezien reizen in Colombia uiterst gevaarlijk is en zodoende eigenlijk onmogelijk bracht de hoteleigenaar met broer en vader uiteindelijk nog in contact met een advocaat die de meegebrachte informatie met verder succes binnen een maand heeft uitgezocht. Natuurlijk heeft het inschakelen van een advocaat enige kosten met zich meegebracht, maar deze zijn niet in vergelijking met die van hun Nederlandse collega's.

De adres van het hotel:

Villa Santa Bárbara Transversal 20 No. 123-27

Telefoon: (571)620-5603 / (571)2138325 Fax: (571) 6208436 / (571) 3403169

e-mail: lavilla@cable.net.co of guillermorv@hotmail.com

ook op internet: www.villasantabarbara.com

De eigenaar spreekt redelijk goed Engels en de prijs voor een kamer met badkamer kwam op ongeveer $50,– /nacht. Wat voor Bogota redelijk goedkoop is.

Het adres van de advocaat:

Alvaro Palacios Sánchez

Family Attorney at Law

Universidad Javeriana

Adres: Cra 11 A No. 95-58 App. 202

Bogota

Telefoon: (571) 2569328

Fax: (571) 2569328

E-mail: camila@dotplanet.com.

Zijn Engels is helaas wat minder, maar het is wel een goede advocaat. Indien jullie contact opnemen met het hotel en/of advocaat kunnen jullie melden dat jullie het adres van SJAAK en FERNEY OTTENS hebben. Misschien stimuleert dat de beide mannen nog extra in het zoeken naar informatie.

Mochten jullie nog vragen hebben, moeten jullie maar even een e-mail sturen

Groetjes,

Iwan

• jessica

het is misschien een beetje laat maar nog hartelijk bedankt voor de info…..we gaan zeker proberen of we er wat mee kunnen doen!

bedankt hoor!!

groetjes renato en jessica