leeftijdsgrens gepasseerd

• Marijcke

Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het volgende;

Ik ben zelf 31 jaar, mijn vriend is 48 jaar. Wij hebben een gezonde zoon van 6 maanden. Ik vraag me af of de leeftijd van mijn vriend problemen kan geven bij een eventuele adoptieprocedure. Ik heb begrepen uit wat informatie dat ik zelf de procedure op kan starten. We zijn ons nog maar nét aan het orienteren. Bij voorbaat dank voor je reactie

• Zita

Hoi Marijcke,

Het best kan je informatie opvragen bij Buro Via. In hun folder staat ook veel over leeftijd. Maar als jullie niet getrouwd zijn kan jij volgens mij ook alleen adopteren (wel vallen er dan veel landen af). Bij de informatie die je krijgt zit ook een lijst met vergunninghouders en daarop staat ook bij welke mensen alleen kunnen adopteren. Ik geloof dat je samen kan adopteren totdat de oudste 46 is.

Wij hebben de informatie gewoon via hun website aangevraagd.

Liefs,

Zita, mama van Lisa*

• astrid

Marijcke,

wij (mijn man en ik) zitten in een vergelijkbare positie als jij. Toen wij de procedure opstartten in 1999 was ik 34 en mijn man 47. We hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheid van eenouderadoptie die sinds oktober 1998 bestaat. Gisteren hebben we via Wereldkinderen een voorstel gekregen voor een jongen uit Haiti. Een prachtig kind !!

Op de site van WK kun je lezen wat hun beleid is bij deze vorm van adoptie. Ik heb begrepen dat ook Flash inmiddels ervaringen heeft in Haiti en wellicht ook Roemenie. Veel succes en als je nog vragen hebt kun je me bereiken op mijn email adres.

Astrid

• Daniëlle

Als jullie samen de adoptieaavraag doen, speelt de leeftijd van je man inderdaad een rol. Je kunt dan wel een kindje adopteren, maar echter niet zo jong. Er mag nl. maximaal 40 (42 bij uitzondering) jaar tussen de ouder en het kind zitten. Je kunt inderdaad ook, net als Zita schreef, alleen de aanvraag doen. Je gezinssituatie wordt dan wel bekeken, maar jij doet de aanvraag.

Hopelijk heb je hier iets aan. Succes.