Graag willen wij wat meer informatie over adoptie uit Polen of Hongarije. Er is echter heel weinig te vinden op internet. Wie kan ons wat goede sites aanbevelen of zijn/haar ervaringen met ons delen?
Franny
Hallo.
Ik kan je weinig vertellen over adoptie in het algemeen. Alle informatie die ik weet haal ik van deze internetsites en uit gesprekken die ik heb gehad met mensen die ene kind hebben geadopteerd uit Polen.
Ik zal eerst vertellen wie ik zelf ben.
Ik ben Anouk en ben 20 jaar. Ik heb begin dit jaar stage gelopen in een kindertehuis in Polen en op die manier ben ik ook in aanraking gekomen met mensen die ene kind uit Polen adopteerden. Ik weet dus dat er in Nederland maar 1 bureau zit dat adopties in POlen doet. Dit is Stichting Kind en toekomst. Doordta ik door mijn stage veel meer geinterreseerd ben geraakt in adoptie en dan vooral uit Polen kwam ik op dit prikbord terecht.
Groetjes Anouk
Hoi Irene,
Wij hebben besloten om niet uit Polen (of Hongarije) te adopteren. Wij hebben tijdens de VIA bijeenkomsten om extra informatie gevraagd.
Het blijkt dat een adoptiekindje uit Polen een behoorlijke “rugzak†bij zich kan hebben. Indien je uit Polen adopteert, wordt geadviseerd om direct hulpverlening te gaan zoeken omdat deze kinderen vaak voor de rest van hun leven beschadigd zijn en 25% heeft speciaal onderwijs nodig. Poolse adoptiekindjes zijn weggehaald bij hun ouders wegens bijv. alcoholmisbruik.
Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een zo jong mogelijk kindje uit China. Onze papieren zijn een paar weken geleden verstuurd. Wij hopen in september 2003 af te reizen om ons kindje op te gaan halen.
Groetjes,
Franny
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?