adoptie alleenstaande moeder

• Elizabeth

Ik ben benieuwd of er alleenstaande moeders zijn, die een broertje of zusje voor hun biologische dochter of zoon willen adopteren of al geadopteerd hebben.

Ook kom ik graag in contact met alleenstaanden, die al een kindje geadopteerd hebben. Dat zullen er nog niet zo veel zijn. Ik ken via via 1 situatie.

Wie weet welke landen kinderen ter adoptie aanbiedt aan alleenstaanden? Ik heb begrepen dat China daarvoor wel openstaat, op voorwaarde dat je aantoont niet lesbisch te zijn. Maar… hoe toon je dat aan???

Heeft het wel zin om de lange procedure aan te gaan met alle bijkomende kosten, of is de kans te groot dat je uiteindelijk met lege handen komt te staan?

Ik ben benieuwd. Ik heb sinds september 2000 een BKA nummer.

Alvast bedankt voor de reacties, Elizabeth

• Isabelle

Hallo,

ik ben een alleenstaande moeder van 34j met een dochtertje van 4, afkomstig uit de Filippijnen. 1 jaar na haar thuiskomst besloot haar vader ons te verlaten, omdat hij teveel moeite had met de adoptie-problematiek en het contact met ‘zijn’ dochter heel moeilijk verliep..

Ondertussen heb ik mijn levensplannen terug opgenomen en ben nu op zoek naar alle informatie over adoptie als alleenstaande (en bijna gescheiden) moeder van een adoptiekind. Deze ‘buiten-standaard’ situatie zorgt voor veel onbegrip en tegenkantingen van officiële instanties. Ik heb dus besloten om het allemaal zelf te doen. Er zijn verschillende landen die alleenstaande moeders aanvaarden, china (enkel meisjes), haïti, guatemala, sri lanka, Kazachstan, Ethiopië, Vietnam..

ikzelf heb geopteerd voor guatemala.

mocht je enige informatie hebben in dit verband is het meer dan welkom !

succes in je zoektocht !

groetjes,

isabelle

• Lisette

Hoi Isabelle,

ik heb een email contact met een vrouw die haar 2e kindje ‘alleen’ uit Guatemala heeft geadopteerd. Als je nog steeds op zoek bent naar info, dan wil ik je emailadres wel doorsturen.

Groetjes van Lisette

• Isabelle

Hoi Lisette !

krijg nu pas je berichtje binnen.. begrijp niet goed hoe dat kan, maar doet er niet toe..

Ben ik blij dat er toch iemand is die al zo'n ervaring heeft gehad !

bedankt voor je reactie & ja, alle info is nog steeds meer dan welkom !!

Kun je me haar email - adres doorsturen ?

groetjes,

isabelle.

Lisette schreef:

>

> Hoi Isabelle,

>

> ik heb een email contact met een vrouw die haar 2e kindje

> ‘alleen’ uit Guatemala heeft geadopteerd. Als je nog steeds

> op zoek bent naar info, dan wil ik je emailadres wel

> doorsturen.

>

> Groetjes van Lisette