verblijf in Guatemala

• Carel Coenen

In november 98 zijn wij met onze vrienden Roel en Paula Hessing naar

Guatemala om onze zoon en onze vrienden hun dochter op te halen.

Wij hebben enige weken in het appartementencomplex uxlabil van Paco

Sandoval verbleven. Dit is Emmy en mij zeer goed bevallen om in termen van

ook adoptie te blijven. Wij waren ineens ouders van Carlos. Wij hebben tijdens

ons verblijf aan onze zoon kunnen wennen en onze zoon aan ons.

Wij hebben met Guatemala stad doorkruist, alsmede Antigua en Atitlan.

Paco is hoogleraar aan drie universiteiten in Guatemala en spreekt vloeiend

Engels. Zijn zoon Jose is bijna afgestudeerd psycholoog en spreekt ook vloeiend

Engels. Maria de vrouw van Paco Sandoval is een schat van een vrouw die

redelijk/goed de Engelse taal machtig is. Paco Sandoval is thans bezig

een hotel te bouwen in Atitlan. Atitlan is prachtig. Ik ben van 16 oktober tot en met

23 oktober in Guatemala geweest en heb wederom verbleven bij Paco en Maria

Zij hebben mij ook geholpen net als Mike Solares om onze “aspirant” adoptiezoon

te laten onderzoeken door een neuroloog en aan zijn gehoor te laten onderzoeken

Uxlabil in Guatemala en in Atitlan is dus een echte aanrader. De prijzen

zijn redelijk. De service is uitstekend. Geinteresserden kunnen de webpagina

bezoeken www.geocities.com/uxlabil. Ook voor meer info kunnen jullie bij mij

terecht. Carlos is gedoopt in Guatemala. Paco en Maria zijn de peetvader en

peetmoeder van Carlos. De inzet van Paco en Maria voor hun gasten is enorm.

Een echte aanrader dus.

gr. Carel

• Isabelle

Hallo,

Ik ben een alleenstaande moeder van 34j en wil graag een tweede kindje adopteren uit Guatemala. Mijn dochter is 4 en komt uit de Filippijnen. Het contact met haar adoptievader verliep uitermate slecht en hij heeft ons dan ook 1jaar na haar thuiskomst verlaten. Ik woon in België en de adoptieprocedures verlopen hier erg moeilijk voor mensen zoals mij die niet aan de ‘standaard’-normen voldoen. Aangezien ik nog niet officieel gescheiden ben (omdat mijn ‘ex’-man niet wil dat ik nog een kind adopteer) belandt ik in een wespennest van wetten en procedures waar ik kop noch staart in zie. En toch wil ik doorzetten en mijn kindje - ooit en liefst zo snel mogelijk - samen met mijn dochter in Guatemala gaan halen. Alle tips voor zelfdoeners, verblijven, contactadressen zijn meer dan welkom !!! Het is immers heel moeilijk om de juiste informatie te vinden.

ik kijk uit naar je reactie.

veel succes nog met je gezinnetje !

isabelle.