Ik ben op zoek naar jongeren tussen de 19-24 die g

• Sety

Hoi allemaal! Ik zou graag in contact willen komen met mensen tussen de 19-24 die net als ik geadopteerd zijn en uit Indonesië komen. Ik ben zelf 19 en ik kom uit Jakarta. Ik ben met 3 maanden naar Nederland gekomen. Ik heb me nooit geïnteresseerd voor mijn afkomst, maar ben tot voor kort toch best nieuwsgierig geworden.. Lijkt het je iets om met me te mailen, reageer dan!

• Anouk

Hoi Sety,

ik ben 22 jaar en ik ben ook geadopteerd. Ik ben meteen bij de geboorte afgestaan en binnen twee maanden woonde ik in Nederland. Ik ben geboren in Semarang. Ik ben toen ik 14 jaar was naar mijn geboorteland teruggegaan en ik heb mijn biologische ouders ontmoet. Het was best een vreemde ervaring voor me. Het waren een soort vreemden voor me. Maar ik was wel blij dat ik ze ontmoet had. Ze hadden me ook uitgelegd waarom ik werd afgestaan. De reden was dat ik op de verkeerde dag geboren was. Namelijk dezelfde dag als dat mijn vader jarig was en dat zou ongeluk brengen in het gezin. Ik was een soort ongelukskind dus.

Ik heb helaas nu geen contact meer met mijn adoptiemoeder. Er is heel veel gebeurd in de tussentijd.

Dit was het voor even. Als je nog vragen hebt aan mij je kunt me altijd mailen.

Tot mails.

Groetjes Anouk

• nbieke melis

hoi Sety,

als ik dit had geweten had ik je wel eerder gemeeld.

ik ben Nbieke, ben 24 jaar oud en ben ook in Jakarta geboren en ook met 3 maanden naar nederland gekomen.

ook ik heb me nooit geinteresseerd in mijn afkomst, totdat mijn broer van 21 zijn moeder heeft gevonden via spoorloos en heeft haar ook ontmoet.

ikzelf met in juli naar indonesie vertrokken voor een maand en ben naar het weeshuis geweest waar ik geboren ben, samen met mijn vriend.

het was een aparte ervaring.

wil je hier meer over weten of heb je ook gewoon zin om te babbelen, je kan me altijd meelen.

groetjes, Nbieke

• solikah simonis

hallo Sety,

Ik zal me even voorstellen ik ben solikah,ben 21 jaar. Ik ben geboren in Jakarta, toen ik 2 jaar was ben ik geadopteerd. Ik heb 4 jaar bij mijn eerste adoptie ouders

gewoont. Die gingen scheiden, en toen ben ik op mijn 6de terecht gekomen bij mijn huidige adoptie ouders.

Afgelopen mei ben ik terug gegaan naar indonesie,om mijn roots te zoeken, en voor vakantie. Maar de 2de de dag zoeken werdt ons al verteld dat we maar moesten stoppen met zoeken. Het zou allemaal geen zin hebben. Het kinder tehuis waar ik vandaan kom kon ook verder niks voor ons doen. dat was natuurlijk een hele grote terleurstelling! Ik besefte het eigenlijk niet gelijk. Maar een maal weer terug in Nederland kwam de klap wel. Ik realiseer me nu pas dat ik mijn biologische ouders misschien nooit zal zien. Ik heb zelf een dochtertje van 1/5 ze lijkt heel veel op mij. Maar ik zal me altijd af blijven vragen of ik op mijn moerder lijk! En het idee dat er een vrouw in indonesie rond loopt die niet eens weet dat ze oma is. Ik hoop er echt toch nog op een andere manier te vinden. Ma ar ik ga zeker nog een keer terug naar indonesie. Ik vind het echt ontzettend mooi daar.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt. groetjes solikah

• Indah Bolder

Hey,

Ik ben Indah Susanti Bolder (maar iedereen noemt me gewoon Inge). Ik ben 19 jaar en geadopteerd uit Indonesie. Ik ben net als Anouk geboren in Semarang. Eigenlijk ben ik nooit echt op zoek gegaan naar mijn biologische ouders, van mijn vader weet ik dan ook niets maar van mijn moeder weet ik een naam. Ik had nooit gedacht dat het me bezig zou houden, maar net heb ik weer spoorloos gekeken en dan krijg ik best kriebels…waarin ja dat weet ik eigenlijk niet. Om mijn ouders te zien, of gewoon eens te kletsen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Graag zou ik iets terug horen, alleen weet ik nu eigenlijk niet naar wie ik dit mailtje gestuurd heb.

Groetjes Indah

• Daniel / Samsudin

Hallo allemaal,

Ik zal me ff eerst voorstellen: ik ben Daniel, 21 jaar en geboren in Indonesië. En na 7 maanden geadopteerd.

De preciese geboorteplaats weet ik niet, maar ik heb in het kindertehuis Loka Kasih gezeten te Jakarta. Van mijn achtergrond is niet veel bekend.. Mijn ouders hebben wel geprobeerd familie te achterhalen. Want op vierenhalf jarige leeftijd is bij mij de ziekte van Duchenne (spierziekte) vastgesteld.

Want de ziekte is erfelijk. Maar niks te vinden.

Wat mijn achtergrond is doet me niet zoveel. Naar eventuele biologische ouders zoeken zal ik niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe andere geadopteerden uit Indonesië hierover denken. En ik zou graag contact willen met “lotgenoten” uit Indonesië. Je kan me mailen op daanneel@planet.nl

Groet,

Daniël / Samsudin