IS HEEL ZIELIG

• karin

Ik wil mijn mening even zeggen over geadopteerde kinderen dat er toch iets mis gaat bij z`n kind,sorrydat ik er niet mee eens bent over het kind uit een ander land te halen bij hun echte moeders want als mensen adopteren dan gaan ze ook sneller hun kind weg geven voor geld.Dus vind ik het niet kloppen en dat een kind op jonge leeftijd eits missen wat ze dan nodig hebben,hun eigen moeder liefde.

groetje

karin

• Linda Schouten

Karin,

Is natuurlijk ook zielig dat een kind - wie het dan ook is - zijn of haar moederliefde moet missen. Maar het is nog zieliger als een moeder zijn of haar kroost van de honger moet zien omkomen, of ook erg, zij of hij op jonge leeftijd moet bedelen of kinderarbeid moet verrichten om alle mondjes van het gezin te voeden. Die moeder heeft op dat moment geen keuze en gunt haar kind alle geluk en liefde voor de toekomst. Op die grond maakt zij en zij alleen die zware beslissing.

groetjes,

Linda.

• karin

nee dat vind ik niet want er zijn er genoeg die het voor het geld doen in die arme landen maae gewoon wel eten kunnen kopen voor de kinderen dat vind ik erg want die mensen weten ik kan mijn kind verkopen eigenlijk en ja geen voorbehoedsmiddelen en dan weer zwanger nou laten we haar weg doen en krijgen we geld omdat ze weten dat ze er geld voor krijgen en een beetje krap zitten want vaak zie je dat ze soms 5 kinderen hebben en dan een voor adoptie en later als ze hun moeder gaan zoeken hebben ze nog een jonger broertje en zusje(niet vaak maar toch)

• Linda Schouten

Zo eenvoudig als je het nu schertst ligt het soms maar zeker niet altijd. Kinderen worden zeker niet gekregen voor het geld dat het kan opleveren. In die landen is de toevoer voor voorbehoedsmiddelen gering. Anderzijds zijn ze zwaar gelovig en je weet wat die in die landen prediken.

Als mensen hun kinderen afstaan, is het vaak op dat moment hun enige uitweg. Het blijft een momentopname.

Later kunnen de zaken inderdaad anders zijn en soms kunnen er dan toch kinderen bijkomen die gelukkig niet afgestaan hoeven te worden.

• Andre en Marjan

Linda,

Ik weet niet hoe oud of je bent en of je iets met adoptie hebt maar zolang als je de situatie en omstandigheden van mijn zoon niet kent, heb jij niet te oordelen of wij er goed aan gedaan hebben om hem naar Nederland te halen, dat mag hij me zelf vertellen als hij 18 is!

Wie zegt er jou dat mijn zoon van mij geen moederliefde krijgt? Je matigt je nogal een oordeel aan, waarvan ik een vermoeden heb dat je de ballen verstand heb van wat er in adoptieouders en kinderen om gaat!

Vergis ik me en ben je terleurgesteld in het fenomeen adoptie dan kun je nog niet alles over één kam scheren, maar volgens mij heb je gewoon te vaak spoorloos gekeken en is dat voor jou adoptie, sorry maar dan heb ik niet om je mening gevraagd

Groetjes Marjan

• pino

Weet jij hoe duur condooms zijn ? Daar heb je een brood voor ! Als jij niets te eten hebt dan kies jij voor dat brood. En ja seks is een kadootje dat je van de natuur mee krijgt. Een genot. Veroordeel deze mensen niet zo alsjeblieft. Als wij in deze situatie zouden zitten, wat zou jou dan overkomen ? Precies hetzelfde denk ik. Kom je dit in Nederland tegen ? Ik dacht het niet ! Denk daar is over na…

• emily

Het enige vervelende wat een geadopteerd kind zijn of haar hele leven lang moet horen is hoe ‘zielig’ het wel niet is, of hoe dankbaar zij wel niet moeten zijn met hun gegeven voorrecht in een ‘rijk’ land als nederland te mogen wonen.

Liefde is iets wat zij zelf moeten ervaren. Net als elk ander individu.

Liefde in en voor hunzelf. Wij zijn niet bijzonder. Ieder individu is bijzonder, maar zet ons niet in het vakje ‘geadopteerd’ of ‘zielig’. Behandel ons ook niet zo. Door zulke benaderingen geef je een kind jouw emotionele belvingswereld die hij of zij misschien anders nooit zou ervaren.

Moederliefde of vaderliefde kan door een ‘wildvreemde’ geschonken worden. Het gaat om de pure liefde.

• pino

Inderdaad emily, ik ben het met jou eens. Maar Karin begrijpt niet waarom mensen kinderen adopteren. Zij vind dat een kind niet zonder de biologische moederliefde kan. Ook zegt zij dat ouders uit deze adoptielanden te makkelijk zijn(ik neem een kind en verkoop deze voor ‘lekker’ veel geld). Maar zo is het niet in de werkelijkheid. Vergis je niet in de armoede in deze wereld. Als jij als moeder je kinderen niet kunt voeden, wat zou jij dan doen ? Ik ben absoluut een voorstander voor adopteren, geef een kind een kans ! Beter is er toch niet ?????????

• lisanne

Ik ben een meisje van bijna 18 jaar. Zelf ben ik ook geadopteerd, uit Sri Lanka.

Mijn echte moeder was erg arm en heeft mij daarom laten adopteren. Daar ben ik haar heel dankbaar voor, ik heb nu een geweldig leven.

Als zij dat niet gedaan had was dit niet mogelijk.

Lisanne

• Anoniem

Karin,