Karin,
Het lijkt wel of je je hier niet echt in verdiept hebt. Hoe kom je hier zo bij?
Sorry Karin,
Dat ik dit mail is in antwoord op jou bericht, want jij hebt dus helemaal niets van adoptie begrepen. Tuurlijk zullen er altijd zulke uitwassen tussen zitten, maar daar in Nederland alles hoofdzakelijk geregeld wordt door vergunninghouders die een goedkeuring van justitie hebben zullen zulke uitwassen hier nagenoeg niet voor komen.
De kinderen die geadopteerd worden komen veelal uit kindertehuizen in de adoptielanden.
Dus als ze hier komen wordt hun wel degelijk een beter leven geboden.
Tuurlijk begrijpen wij ook wel dat zo´n kind het beste af is in zijn eigen land en bij zijn eigen ouders, maar als deze kinderen opgroeien in een tehuis en wij ze een beter en liefdevol leven kunnen bieden dan in hun huidige situatie wat is daar dan mis mee.
Ik hoop dat je de volgende keer eerst eens beter de achtergronden onderzoekt voordat je zoiets op het prikbord zet.
Wout en Carin.
lisanne schreef:
>
> Ik ben een meisje van bijna 18 jaar. Zelf ben ik ook
> geadopteerd, uit Sri Lanka.
> Mijn echte moeder was erg arm en heeft mij daarom laten
> adopteren. Daar ben ik haar heel dankbaar voor, ik heb nu een
> geweldig leven.
> Als zij dat niet gedaan had was dit niet mogelijk.
>
> Lisanne
Hallo Lisanne,
Ik wil even reageren op je berichtje. Ik ben het volkomen met je eens, de meeste kinderen die worden geadopteerd zijn of afgestaan omdat de ouders, of vader of moeder alleenstaand zijn en niet voor de kind(eren) kunnen zorgen.
Of de ouders, of vader of moeder zijn overleden en is er ook gen toekomst voor de kinderen, want vaak komen deze kinderen uit gezinnen die het met moeite het hoofd boven water kunnen houden en geen andere uitweg zien dan kind(je) te laten adopteren.
Soms worden uit huis geplaatst vanwege mishandeling…..en na een procedure in overleg met ouders, of vader of moeder voor adoptie gekozen.
Wij hebben een adoptiezoon, zijn moeder is bij zijn geboorte overleden, is daarna ruim 2 jaar bij een peettante geweest en toen weer terug naar zijn biologische vader, die hem jaren heeft mishandeld, uiteindelijk hebben buurtbewoners de politie ingelicht en is onze zoon naar een kindertehuis gebracht. Zijn biologische vader stemde direkt in om zijn zoon voor adoptie in aanmerking te laten komen, omdat zoals hij gezegd heeft er een moment zou komen dat de mishandeklingen fataal zouden kunnen zijn.
Ondanks alles hebben wij onze zoon altijd aangeraden zijn biologische vader te zoeken, omdat die misschien best spijt heeft van zijn daden, maar nooit de kans heeft het goed te maken als hij hem niet probeert te vinden. Tevens is het van belang om er achter te komen van het waarom, uiteindelijk liggen zijn roots toch waar hij vandaan gekomen is…en dat is net zo belangrijk om te weten.
Momenteel loopt er een onderzoek bij Spoorloos….
Verder ben ik blij dat jij het zo goed onder woorden kunt brengen dat je bilogische moeder voor jou de beste weg heeft bewandeld.
Groetjes Mary Dam
karin karin waar haal je toch al die wijsheid vandaan? Mag ik vragen wat je connectie is met adoptie. Vaak is het wel degelijk armoede die een moeder doet besluiten om een kind af te staan en dat een moeder die keuze durft te maken vind ik persoonlijk heel erg dapper. Het lijkt me heel erg dat je als moeder je kinderen honger ziet lijden. Maar ook zijn er nog andere redenen die tot adoptie doen besluiten. In heel veel landen zijn ze nog niet zo ver met hun ideeen hoe een samenleving eruit moet zien. Bijvoorbeeld als een moeder ongehuwd zwanger raakt. In heel veel landen is dit nog steeds een schande en worden ze zelfs uit de familie gestoten. Ook het geloof speelt hierin een belangrijke rol. En er zijn vast nog wel meer redenen. Maar voordat je de volgende keer weer zoiets mailt zou ik me toch eens wat meer verdiepen in de adoptiewereld en niet zomaar iets klakkeloos op een prikbord gooien
Groetjes Ilonka
Weet jij wel hoeveel mensen je hebt gekwest met deze uitspraak?????????????
Mijn niet hoor want ik heb geleerd om boven deze uitspraken te gaan staan.
Omdat ik weet dat ik heb gehandeld uit liefde, dit kan ik van jou WIJZE woorden niet echt zeggen. Voor de toekomst wens ik je veel WIJSHEID !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?