Ik ben het helemaal met Jarko eens.
Zelf zijn wij, als hetero-seksueel stel overigens, aan het nadenken over de mogelijkheden van adoptie.
Adoptie duurt inderdaad vreselijk lang, 3 tot 5 jaar, en gaat zeker niet over 1 nacht ijs.
Je krijgt een gezinsonderzoek, cursussen, en moet diverse papperassen invullen en laten ondertekenen.
Daarnaast kost het erg veel geld.
Dat laatste stuit mij een beetje tegen de borst, want dat maakt het eigenlijk tot het kopen van een kind.
Een gedeelte van dat hoge bedrag zijn logische kosten, zoals de verzorging van het kind in het geboorteland voor de periode tussen het moment dat het aan jou wordt toegewezen en het moment dat je het daadwerkelijk kunt ophalen.
Of je eigen reiskosten naar het geboorteland en je onderhoud daar.
Je krijgt het kind niet zo maar in de schoot geworpen!!
Maar leg mij eens uit, wat is het verschil tussen een homo-ouderpaar en een hetero-ouderpaar.
Het zegt niets over het al dan niet houden van het kind, of wel of niet goed kunnen verzorgen ervan.
Ik heb heel wat hetero's de mist in zien gaan op dat gebied!!!
Ja, wat mij betreft kunnen homoparen heel goed voor een adoptie kind zorgen, en het moet gewoon kunnen!
(Trouwens, door de jaren heen zijn heel wat kinderen opgevoed door homo's en lesbiënnes zonder dat ze het wisten, want in het verleden waren er heel wat schijnhuwelijken, omdat homoseksualiteit niet werdt geaccepteerd).