Kinderen te koop via de Catwalk

• Hilbrand Westra

Helaas, helaas,

Zo ontwikkeld als we zijn zo ongelooflijk dom en kwetsend zijn we tegelijkertijd als mensheid.

Tot mijn schrik en verbazing, las ik een artikel uit de Marie Claire (een blad volgens mij die mikt op de niet minbedeelde middenklas vrouwen zo tussen de 27 en 37 jaar) van afgelopen november over een kinderveiling in Nashville (Elvisstad bij uitstek). Het artikel van Jennifer Wolff laat zien wat een mensonterende activiteiten we kunnen ontplooien om vooral, zeggen we dan, kinderen te helpen om aan ouders te komen.

Je kan toch enigzins voorstellen, dat dit type ouder ook de ouder is waarvan je zou kunnen afvragen of zij door een procedure in Nederland heen zouden komen. Dit even revererend aan het Tros programma wat hieraan gewijd zal worden.

Ik zou een ieder die hier over kan en wil nadenken om te reageren, want dit kan natuurlijk niet ! Of wel ?

Graag hoor of zie ik reacties tegemoet !

Hilbrand Westra

06-22541073

• astrid

Beste Hilbrand,

Over deze beruchte kinderveiling heb ik vorig jaar een documentaire op tv gezien. Hartverscheurend dat zoiets kan bestaan in zo ongeveer het rijkste land ter wereld. Die arme kinderen in gele t-shirts in de “uitverkoop” en de volwassenen eromheen draaiend om de best passende uit te zoeken. Verschrikkelijk. Gelukkig was er ook een pleegouder die haar pleegkind weer mee naar huis nam en toch zelf ging adopteren (ze had er al 4 of 5). Dat geeft hoop.

Astrid