Ik zoek mijn biologische vader

• Diane

Ik ben op zoek naar mijn biologische vader. Ik ben geboren op 02-06-63 te Leiden (in een speciaal ziekenhuis) maar woonde in Haarlem tot mijn 4e jaar. Kreeg de naam van mijn moeder zijnde Rasen. Mijn bio. vader woonde ook in Haarlem ( in de Indische buurt) en heet Rob Schuurman. Zijn vader heet Spanjaard en woonde zeker tot 1998 ook in de Indische buurt in Haarlem. Wie kan mij helpen?

• Curly

Beste Diane,

Helaas kan ik je niet direct helpen, maar ik zou je wel aanraden om het eerst eens via het bevolkingsregister te proberen. Als je het laatst bekende adres en geboortedatum van je vader kent, moet het volgens mij goed te doen zijn.

Wat ik ooit gedaan heb toen ik mijn natuurlijke moeder zocht, was een advocaat nemen. Als je niet echt een hoog salaris hebt, moeten de kosten ook niet hoog (tot miniem) zijn, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Een advocaat heeft toch meer ingangen dan iemand persoonlijk.

Succes

Curly

• Diane

Bedankt Curly voor je reactie

Hoop zijn geboorte datum te weten te komen en dan is het bevolkingsregister een goed idee.

• peet

ik hoop dat je er ook goed over na gedacht hebt of je biovader jou wel wil zien of ontmoeten…en het mag niet weg nemen wat je zelf wil maar de terleurstelling dat hij niets met jou wil kan ook heel groot zijn…

om dan niet gelijk oog in oog met hem te staan kun je misschien via het fiod stappen ondernemen…ik wil niet zeggen dat dit een perfecte oplossing is maar kan voor jezelf wel een bescherming zijn dat je niet gelijk geconfronteerd wordt met eventuele moeilijke zaken…ik zou het zien als een klein beetje hulp…

in ieder geval heel veel sterkte met het zoeken en mocht je willen mailen ben ik er.

• susan

Ik zou toch eerder naar FIOM gaan ipv FIOD :-)

• peet

foutje moet kunnen, geen van beide echt over te spreken, dacht al dat ik verkeerd zat he bedankt…

• Diane

Hoi Peet,

Vanaf mijn 16e jaar weet ik dat ik een andere biologische vader heb. Het is altijd iets geweest wat op de achtergrond speelde ( 22 jaar). Wat ik absoluut niet wil is mijn biologische vader in de problemen brengen. Weet niet wat voor leven hij nu heeft. Vrouw, kinderen. Toch is het ook een stuk van mijn leven en als ik het uit blijf stellen kan het straks misschien niet meer. Of het een teleurstelling wordt weet ik niet. Het is niet zo dat ik een vader zoek, maar een stuk van mij zelf. Een afwijzing kan er altijd zijn maar dan kan ik het naast me neer leggen (hoop ik) en het afsluiten.

• peet

ik begrijp jou wel zit in dezelfde soort situatie alleen ik ben wat ouder…ben jaren op zoek geweest ook met hulp van het fiom (hoop dat ik het nu goed heb) en altijd maar rekening houdend met de gevoelens van mijn bv maar waar sta je dan zelf… als je wilt mag je me wel mailen kan je niet helpen met zoeken maar je mag wel je verhaal vertellen…misschien hoor ik van je…

• Diane

Peet, hoe kom ik aan je email adres?

• Marian

Beste Diane,

Ik wens je veel succes met zoeken.

Zelf zit ik in een hele andere positie. Toen ik 30 was hoorde ik van mijn vader dat hij waarschijnlijk nog een ander biologisch kind moest hebben.