Filippijnen

• Sandy

Hallo,

Wij willen graag een kindje uit de Filippijnen adopteren en zouden graag in kontakt willen komen met adoptie ouders die reeds ervaring met adoptie uit dit land hebben of op dit moment midden in de procedure zitten.

Sandy

• Ankie

Hallo Sandy

Wij hebben twee kinderen uit de Filippijnen geadopteerd. Onze zoon is nu 8 jaar in Nederland en onze dochter is nu 5 jaar in Nederland. Misschien niet de meest recente info, maar wel een start.

Groetjes,

Ankie Fleischeuer

• Sandy

Hoi Ankie,

Bedankt voor je reaktie. Veel info over adoptie van Filippijnse kinderen is niet te vinden, maar ja volgens de statistieken komen er gemiddeld maar 10 kinderen per jaar uit de Filippijnen. Hebben jullie ook via Wereldkinderen geadopteerd? Zover ik weet zijn zij de enigen en is zelfdoen niet mogelijk (ook al gaat mijn voorkeur daar niet naar uit gezien de rompslomp en onzekerheden).

Hoe waren de voorwaarden een aantal jaar geleden? Op dit moment gaat de voorkeur uit naar a.s. moeders met een gemiddelde leeftijd van 35 jaar. Ik heb reeds kontakt gehad met WK en volgens hen moet ik er niet te zwaar aan tillen (ik wordt dit jaar 37). Hoe stond men toen tegenover het geloof? Wij zijn beide praktizerend Christen, maar is dit echt belangrijk en is dit misschien een van de redenen waarom de wachtlijst van de Filippijnen tot een van de kortste behoord?

Waar komen jouw kinderen vandaan in de Filippijnen en hoe heb je heel de adoptie procedure ervaren? Waren er overeenkomsten qua achtergrond in jouw kinderen? Ik stel wel heel veel vragen, maar ik ben er dan ook vol op mee bezig. Over 1,5 week beginnen we met de VIA cursus.

Ik hoop gauw weer wat te horen.

groetjes,

Sandy

Ankie schreef:

>

> Hallo Sandy

>

> Wij hebben twee kinderen uit de Filippijnen geadopteerd. Onze

> zoon is nu 8 jaar in Nederland en onze dochter is nu 5 jaar

> in Nederland. Misschien niet de meest recente info, maar wel

> een start.

> Groetjes,

> Ankie Fleischeuer

• F van Wessel

Hallo Sandy

Wij zijn sinds 16 maart 2001 de trotse ouders van een knulletje uit de Filippijnen.

Hij heet Sen en was 18 maanden toen we hem kregen. Sen is geboren in Manilla. De reis en de begeleiding in de Filippijnen is fantastisch. Je word echt met raad en daad bij gestaan. Heb je nog meer vragen stel ze gerust. Je mag me ook e mailen hoor. Succes met de VIA cursus.

Groetjes Nancy