Operatie tijdens adoptieprocedure

• Carola

Wij zijn op de helft van de adoptieprocedure. De beginseltoestemming is in aantocht. Helaas wil het ongeluk dat ik juist nu problemen heb met mijn rug waardoor ik geopereerd moet worden hieraan. Volgens de raadsonderzoeker van de Raad van de Kinderbescherming kunnen er complicaties ontstaan op het moment dat er bemiddeld moet gaan worden. (bijv uitstel van bemiddeling)

Graag kom ik met mensen in contact die dit ook meegemaakt hebben. Ik wil graag weten hoe zij dit ervaren hebben en of er inderdaad problemen ontstaan op het moment dat er wel gewoon doorgegaan is met de procedure of dat ze inderdaad hebben gewacht met het bemiddelen.

• PaulM

Ik kan je maar één ding aanraden: zo snel mogelijk laten opereren. Als je op de ‘helft’ bent, duurt het een en ander nog (tot) twee jaar en dan moet je makkelijk ‘boven jan’ kunnen zijn, toch? En zolang niemand op bezoek komt of je op bezoek moet, gaat het verder niemand iets aan dat je geopereerd moet worden, vind ik. Tenzij het de adoptie zelf in de weg zou staan, maar dat maak ik niet op uit jouw woorden. Zo snel mogelijk uit de weg, die medische rompslomp is dus mijn advies!