2 "eigen" kinderen en toch willen adopte

• Wilma

Hallo

Ik heb een vraagje. Wij hebben al twee kinderen maar willen heel graag een drede kindje. Mijn voorkeur gaat uit naar het adopteren van een kindje. Nu heb ik gelezen dat als je twee of meer kinderen van jezelf hebt, de mogelijkheid tot adopteren beperkt is. Wie heeft hier ervaring mee, en wie weet welke landen hier moeilijk over doen, en welke niet.

Op dit moment hebben wij namelijk nog geen voorkeur vanwaar we een kindje zouden willen adopteren.

Wilma

• Meta Meulenbelt

Hallo Wilma,

wij hebben net de VIA afgerond (informatiecursus adoptie), en in onze groep zat ook een ouderpaar met twee biologische kinderen die een derde zouden willen adopteren (overigens ook ouders die misschien wel biologische kinderen zouden kunnen krijgen, maar hier om allerlei redenen niet voor kiezen). Er zijn landen die niet willen dat er al biologische kinderen in een gezin aanwezig zijn, of persé een onvruchtbaarheidsverklaring eisen, en er zijn ook landen die dit geen probleem vinden. De vereniging Wereldkinderen is de grootste adoptie bemiddelaar in Nederland, op hun website vindt je dan ook een heleboel informatie over een groot aantal landen. http://www.wereldkinderen.nl. Als je je hebt aangemeldt voor adoptie kun je via internet nog meer informatie vinden op http://www.adoptie.com.

Mocht je meer willen weten over specifieke landen die jouw interesse hebben dan mag je me ook privé mailen.

Groetjes,

Meta

• pstuiver

Hoi Wilma,

Wij hebben ook 2 biologische kinderen, 2 zonen van 4 en 3 en hopen binnen enkele weken een voorstel te krijgen voor een kindje uit China. Als we het voorstel hebben, reizen we zo'n 8 weken later af om het kindje te halen.

De mogelijkheden zijn inderdaad beperkt: voor veel landen dien je ongewenst kinderloos te zijn. China en ik meen een enkel land in Z Amerika bieden de mogelijkheden te adopteren

Mocht je meer willen weten, mail me dan even privé

• PaulM

Wij hebben 3 biologische kinderen (dochters) en sinds 1999 ook twee jongens uit Colombia. Het komt dus zeker voor! Wel vonden wij het van groot belang dat de jongens jonger zouden zijn dan alle meiden, om de ‘pikorde’ in het gezin niet te doorbreken.

Meer info desgewenst via e-mail…

• Bart en Ilja

Wij zijn ouders van een zoon van 3,5 en een dochter van 2. Over een halfjaar hopen we een voorstel te krijgen voor een kind uit Ethiopië. Het klopt, de keuze van landen is beperkt, maar zeer zeker niet onmogelijk. Andere landen die in ieder geval ook tot de mogelijkheden behoren: China, Colombia, Zuid Afrika (kan wel, maar omdat hier biologische moeders in veel gevallen de adoptieouders zelf kiezen, blijkt in de praktijk dat ze de voorkeur hebben voor een gezin zonder kinderen of met negroïde kinderen), Haïti.

Wij zijn vooral benieuwd naar de ervaringen van ouders met biologische kinderen en adoptiekinderen.

• jeanne

Ook wij horen bij de gezinnen met al een biologisch kind ( bij ons zelfs een geh. kind). Inderdaad de keuze van de landen is beperkt, maar hebben jullie al eens gedacht aan een nederlands adoptie kind ? Je kunt je met de beginseltoestemming op een nederlandse wachtlijst laten plaatsen en tergelijkertijd op de algemene wachtlijst van b.v. Wereldkinderen.

Wij kregen dus een ned. adoptie kind en het gaat al sindszijn komst heel goed.

Veel succes.

• Ineke

Hallo,

Wij hebben 2 “biologische” kinderen en sinds een paar maanden ook nog 2 Haïtiaanse zonen. Wij hebben geen enkel probleem ondervonden bij welke procedure dan ook. Haïti had er zeker geen moeite mee.

Succes met je beslissing.

Groet

Ineke