Adoptie en diabetes

• Martine

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag voor de eerste keer hier op het prikbord en heb meteen een vraag. Ik hoop dat iemand er antwoord op weet of weet waar ik antwoord kan vinden.

Mijn man (26) en ik (27) kunnen geen kinderen krijgen en overwegen ons in te schrijven voor adoptie. Nou las ik op de pagina van Bureau Via dat het misschien niet mogelijk is om een kindje te adopteren als je een ziekte hebt. Mijn man heeft al zijn hele leven diabetes (suikerziekte), gelukkig nog zonder complicaties.

Voor we ons “in de molen storten”, zouden we graag willen weten welke beperkingen/obstakels/mogelijkheden er zijn voor ons.

Heeft een van jullie hier ooit mee te maken gehad ov iets over gehoord?

Alvast bedankt!

• Michiel Kootker

Er zijn landen waar men moeilijk doet over bepaalde ziektes, maar dan blijven er nog voldoende landen over waar je als adoptieouder met een ziekte wel geaccepteerd wordt.

Bij www.adoptie.com kun je een “adoptie-matrix” vinden. Dit is een MS-Word bestand waar per land aangegeven is wat de eisen zijn.

Succes met de procedure!

• John Kooijman

Martine schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik ben vandaag voor de eerste keer hier op het prikbord en

> heb meteen een vraag. Ik hoop dat iemand er antwoord op weet

> of weet waar ik antwoord kan vinden.

>

> Mijn man (26) en ik (27) kunnen geen kinderen krijgen en

> overwegen ons in te schrijven voor adoptie. Nou las ik op de

> pagina van Bureau Via dat het misschien niet mogelijk is om

> een kindje te adopteren als je een ziekte hebt. Mijn man

> heeft al zijn hele leven diabetes (suikerziekte), gelukkig

> nog zonder complicaties.

> Voor we ons “in de molen storten”, zouden we graag willen

> weten welke beperkingen/obstakels/mogelijkheden er zijn voor

> ons.

>

> Heeft een van jullie hier ooit mee te maken gehad ov iets

> over gehoord?

> Alvast bedankt!

Hallo Martine,

Ik ben John Kooijman, 40 jaar en sinds oktober vorig jaar hebben mijn echtgenote Carla en ik ons derde kindje opgehaald uit Colombia. Ik ben sinds mijn geboorte gehandicapt aan handen en voeten, de medische term die hiervoor staat is het syndactylie syndroom. Ik heb absoluut geen beperkingen, alleen zien mijn vingers er anders uit dan de meesten.

Wij hebben nog nooit problemen gehad met de handicap, terwijl het voor alle (Colombiaanse) instanties waaronder het tehuis zelf voor 200% zichtbaar is. Kortom ik zou me geen zorgen maken, het hebben van Diabetes staat volledig los van adoptie.

Uiteraard komt de handicap gedurende de procedure wel ter sprake, maar zal naar mijn stellige overtuiging geen enkel probleem opleveren bij de uiteindelijke beginseltoestemming.

Heel veel succes en ga er voor.

John Kooijman

• josette

Hallo,

Ik Josette ( 29 ) heb sinds mijn 4 de suikerziekte ( zonder complicaties) en dit was 1 van de 6 redenen waarom ik zelf geen kindjes kan krijgen.

In aug. 1998 hebben we ons opgegeven voor adoptie en hebben kregen in dec. 2000 ons 4,5 maanden oude Guatemaltheekse meisje, het mooiste kindje van de wereld.

In Guatemala hebben ze geen seconde moeilijk gedaan opver mijn ziekte. Heb in het gezinsrapport ook duidelijk laten vermelden dat ik deze ziekte onder controle heb ( haha voor zover) en niet de ziekte mij. Er staat ook in dat ik onder strege controle sta.

Ik weet alleen dat Wereldkinderen vooral in het geval van Colombia streng zijn met ziektebeelden, sommige worden niet geaccepteerd, suikerziekte ???????

Succes Josette