Inkomen bij adoptie

• yvonne

Naar welk inkomen wordt gekeken als je wel samenwonend bent, maar alleen adopteert? Zo hoorde ik b.v. dat je voor een kindje uit China een inkomen moet hebben van 27.000 euro per jaar, klopt dat?

Zo ja, betreft het hier dan het gezamenlijk inkomen of alleen het inkomen dat door de aanvrager verdiend wordt?

• tineke

Dag Yvonne,

Het betreft het inkomen van de alleenaanvrager.China 27.000 euro klopt.

• yvonne

Nog een vraag,Tineke

Geldt dit inkomen ook voor andere landen,b.v.Hongarije?

groeten van Yvonne

• PaulM

Dat vragen naar inkomen is nogal idioot - een willekeuige uitkeringsgerechtigde is beter af in Nederland dan Jiang Modaal of Juan Modaal in welk adoptieland dan ook. Vraag je werkgever een ‘mooie’ brief en het is goed. Verder geen aandacht aan geven.

• dik

Je kunt aan je werkgever vragen om fictiefe jaar opgave waar geen recht aan gebonden is elke wergever zal dit doen als er geen misbruik van gemaakt wordt

Dit kan je met medere documenten doen en wees gerust je bent er echt geen slechter ouder door.

• Paul

Yvonne,

via de website van wereldkinderen (www.wereldkinderen.nl) kun je per land de voorwaarden bekijken. Wellicht ook op de websites van de andere bemiddelaars.

Het inkomen dat vereist wordt is per land verschillend.

• Annalies

Het inkomen voor China is alleen van belang bij de vereniging Wereldkinderen.

Bij de stichting Kind en Toekomst en de stichting Meiling is er niet een minimum inkomenseis. De inkomenseis voor China is zelf door de vereniging Wereldkinderen opgestelt. Omdat het adoptie kanaal Zuid-korea sluit waren wij genoodzaakt naar een andere vereniging over te gaan omdat wij graag een tweede kindje met een aziatisch uiterlijk willen. en niet aan de inkomenseis voldoen.

en ik wil geen valsheid in geschrifte plegen (moet iedereen trouwens zelf weten maar ik kan dat niet.)

Kijk eens op www.kindentoekomst.nl en www.meiling.nl

yvonne schreef:

>

> Naar welk inkomen wordt gekeken als je wel samenwonend bent,

> maar alleen adopteert? Zo hoorde ik b.v. dat je voor een

> kindje uit China een inkomen moet hebben van 27.000 euro per

> jaar, klopt dat?

> Zo ja, betreft het hier dan het gezamenlijk inkomen of alleen

> het inkomen dat door de aanvrager verdiend wordt?