hoezo adoptieverlof ?

• Angela

Hoi,

Ik ben 28 jaar en heb recentelijk te horen gekregen dat mijn bio.moeder is gevonden in mijn land van herkomst. Aan het eind van deze maand ga ik haar bezoeken en zal ongeveer 2 weken aldaar verblijven. Met mijn werkgever is overlegd dat ik 2 weken vakantie kan opnemen ( wat inhoudt dat ik dus geen vakantie meer heb de rest van het jaar ). Ik vind het raar dat voor adoptiekinderen die op rootsreis gaan qua verlof niks geregeld is, en dat het dus van werkgever afhangt of jij je geboorteland en je bio.ouder( s) kunt bezoeken of niet . Mijn inziens valt het bezoeken van een biolgische ouder in een ander land onder de noemer life-event, in de lijn van overlijden, geboorte of calamiteit. Wie heeft dit eerder aan de hand gehad en kan mij op weg helpen ?

groeten.

• Zita

Hoi Angela,

Het is heel vervelend dat veel dingen met betrekking tot adoptie nog niet zo goed geregeld is als het zou moeten zijn.

Het is er nog maar net door dat adoptieouders 4 weken verlof krijgen (maar ja … wat is nou 4 weken) en eigenlijk zou er ook voor de situatie waar jij je nu in bevindt een regeling moeten komen.

Wie weet gaat het in de toekomst allemaal nog veranderen, maar daar heb jij nu niks aan.

Ik wil je in ieder geval veel succes en sterkte wensen met het bezoeken van je biomoeder, want dat zal denk ik ook wel wat bij jou teweeg brengen.

Liefs,

Zita