Is het beter voor een kind om geadopteed te worden

• Margo

Ik moet voor Nederlands een vraag beantwoorden, namelijk:

Is het beter voor een kind om geadopteerd te worden?

Ik zoek hierbij zoveel mogelijk informatie, misschien dat iemand mij kan helpen hierbij en me informatie zou door willen mailen.

Alvast bedankt!!!

• suzanne

Adoptie is een laatste middel om een kind op te kunnen laten groeien in een gezin. Als dit in geen geval mogelijk blijkt te zijn in het land van herkomst is adoptie een mogelijkheid. Dus in dat geval, ja, het is voor een kind goed om geadopteerd te worden. Of het beter is……….. Je kunt het niet vergelijken met hoed het anders gegaan zou zijn. Misschien zou een kind gelukkiger zijn in sommige gevallen in een armoedesituatie bij familie (biologische familie) dan in een gezin ver weg, waar alles is wat een leven (materieel gezien) goed maakt. Ik ben van mening dat deze vraag niet zomaar te beantwoorden is. Margo schreef:

>

> Ik moet voor Nederlands een vraag beantwoorden, namelijk:

> Is het beter voor een kind om geadopteerd te worden?

> Ik zoek hierbij zoveel mogelijk informatie, misschien dat

> iemand mij kan helpen hierbij en me informatie zou door

> willen mailen.

>

> Alvast bedankt!!!

• Triangle

Suzanne schreef:

“Misschien zou een kind gelukkiger zijn in sommige gevallen in een armoedesituatie bij familie (biologische familie) dan in een gezin ver weg, waar alles is wat een leven (materieel gezien) goed maakt. Ik ben van mening dat deze vraag niet zomaar te beantwoorden is.”

Mijn inziens is het hoe dan ook te allen tijden beter voor een kind op te groeien bij zijn/haar biologische familie. Ongeacht de welzijns-status.

Je mag onze westerse wereld met haar (on)mogelijkheden niet vergelijken met landen als Colombia, Guatamala enz. Levenstanddaarden verschillen, alsmede cultuur.

Een kind wegtrekken uit zijn biologische omgeving (ook al heerst er, benaderd vanuit onze optiek, armoede) omdat het naar onze standaarden hier meer ‘kansen’ heeft is mijn inziens het meest kwalijke wat je kunt doen. Dan geef je toch echt een verkeerde invulling aan adoptie!

Groet, Triangle

http://www.adoptie.net

• anita

Hangt maar net af, hoe de moeder er over denkt, dat is iets wat heel moeilijk te zeggen is, als de moeder onder dwang , haar kind moet afstaan, waar blijf je dan, dan wordt het wel geadopteerdmaar hoeft het niet gelukkig tezijn, zal wel kunnen, maar hoeft dus ook totaal niet zo te zijn, dan is het waarschijnlijk gelukkiger bij de moeder dan elders, dus zón vraag kan je nooit goed of verkeerd beantwoorden

• sabine

Graag wil ik hier op reageren, 26 jr. geleden ben ik geadopteerd en nog geen enkel moment ben ik blij geweest met mijn adoptie.

Mijn pleegouders zijn fantastisch en mijn opvoeding ook, Zolang ben je bezig een plek te vinden in deze maatschappij, ik vond hem niet terug gaan naar mijn roots is geen optie.

Soms, ik moet dat eerlijk bekennen, was ik liever in mijn moeders armen gestorven dan als een geest , gevoelloos leven in deze wereld.

• soraya

Hoi ik ben 5 jaar geleden geadopteerd en ik ben wel en niet blij mijn vader leeeft niet meer mijn moedeer heb ik sonds kort weer contact mee, mijn zusje is voo mijn ogen gestorven, maar mijn moeder heeeft net weer een zzontje gekregen. nu ik zou in mijn geboorteland waarschijnlijk niet meer leven, maar ik weet niet of ik hier gelukkigere ben. soms wel soms niet ik weet wel dat ik waarschijlijk ooit weer terug ga. soraya 13 jaar