adopteren

• Gerben

Mijn vrouw en ik zijn er net achter gekomen dat we geen kinderen kunnen krijgen.

Dit is voor ons een hele erge schok. Nu hebben we het pas over adoptie van kinderen gehad. Ik wilde voor mijn vrouw alvast wat voorwerk doen. Weet iemand van jullie misschien welke wegen ik moet bewandelen??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om vooral mijn vrouw een beetje op te vrolijken

• Michiel Kootker

Er zijn verschillende plekken op het internet waar je informatie over adopteren kunt vinden. Bijvoorbeeld www.adoptie.com Daar vind je ook een uitgebreide boekenlijst over adoptie.

Succes ermee.

Michiel Kootker

• sonja

op http://www.adoptie.net is ook allerlei uitgebreide informatie te vinden

• Nancy

Ik weet wat het is als je te horen krijgt dat kinderen krijgen uitgesloten blijkt te zijn. Sinds ruim een jaar hebben we een gewelige ( adoptie) zoon. Maar mag ik een kanttekening maken op je oproep. Ga geen stappen in adoptie wereld nemen om je vrouw op te vrolijken. Want persoonlijk vind ik dat een kindje uit welk land dan ook niet verdiend om op deze wijze in een gezin te komen. Ga eerst je verdriet verwerken en het een plaatsje geven dat verdienen jullie maar ook het e.v kindje. Heel veel wijsheid gewenst.

• Ineke

Hallo Gerben,

Eerst en vooral héél veel sterkte samen!

Wij weten nu al ongeveer 9 maanden dat we zelf nooit een kindje zullen hebben. Het is niet gemakkelijk om dat te verwerken, maar samen zijn mijn man en ik er sterker uitgekomen. Voor ons heeft erover praten, hoe moeilijk het ook is, veel geholpen. Je mag als man je gevoelens ook laten zien, je mag sámen huilen, als het maar oplucht! Het is nu nog dikwijls heel moeilijk, zeker als je al die dikke buiken van anderen ziet. Maar het mindert…

Wij hebben gekozen voor adoptie omdat wij er allebei achter stonden. Door de gesprekken met het evaluatieteam (dit team beslist of je een toestemming krijgt of niet - in België) hebben we het ongewenst kinderloos zijn een plaats kunnen geven en kunnen we ons verdriet beetje bij beetje verwerken.

Ik hoop dat jullie er samen ook uit komen, probeer te doen wat je hart je ingeeft.

Veel sterkte, ik hoop dat ik binnenkort gelukkiger nieuws van jullie kan lezen!

Groetjes

PS: Er staan heel veel adoptieverhalen op het net: www.adoptiestartkabel.nl

Daar kan je ook lezen welke stappen je moet ondernemen. Het is een lange weg, maar hij is de moeite waard als je het allebei erg graag wil !

Veel sterkte!

P.S. Als je nog vragen hebt… stel ze maar

• Dave

Mijn vrouw en ik zijn ook ongewenst kinderloos.

Het heeft ons ook tijd en verdriet gekost om dit te verwerken.

Je vrouw opvrolijken door voorwerk te doen lijkt mij onverstandig.

Als je een kindje wilt adopteren kun je dit het beste samen oppakken.

Als je met voorwerk bedoelt om er zelf voor open te gaan staan om te adopteren dan is dat iets anders.

Bij mij kwam adopteren in het begin niet eens ter sprake.

Na veel lezen en d.m.v. de opgelegde sessies ben ik er heel anders tegenaan gaan kijken.

Als je samen met je vrouw een kindje wilt adopteren dan moet je dit kenbaar maken bij het Ministerie van Justitie. Zij zullen jou verzoek doorgeven aan de VIA(voorlichting interlandelijke adoptie).

Veel succes toegewenst.

Groeten Dave

• hihihihihihihih

hoi ik ben een meisje van 13 jaar en ben zelf geadopteerd misschien als je vragen hebt kan je dat best aan mij vragen.