Wij zijn een getrouwd stel ik ben een Nederlandse man mijn vrouw is Spaans/colombiaans en om het makkelijk te maken wonen we in spanje.

We zijn al een tijd je bezig om een colombiaans kindje te adopteren en ik moet

u zeggen vanuit colombia krijgen we alle medewerking er is in bogota een oganisatie wat U kunt vergelijken met de Kinderbescherming die probeert echt

alles te doen om voor hun kindjes een goed tehuis te zoeken. Ze vragen onder andere woonsituatie, relatatie, inkomen, beroep leeftijd enz enz om er zeker van te zijn dat alles goed geregeld is.Ze gaan echt niet over een nacht ijs wat natuurlijk

begrijpelijk is.Er is alleen een nadeel alle correspondentie is in het spaans,voor ons geen probleem maar ik kan me voorstellen dat voor de Nederlanders het een

obstakel is omdat je dan echt een tolk nodig hebt. We zijn nu twee keer opbezoek geweest en bij ons staat de beslissing al vast. Ik ben nu met het nederlands

consulaat bezig want wij willen dat het kindje een Nederlandse Nationaliteit krijgt

Hoewel zei haar opvoeding in spanje zal krijgen want we zijn niet van plan om naar Nederland terug te keren.We hopen dat we haar over 3 maanden kunnen ophalen

en haar een goede onderkomen kunnen geven. Van de spaanse autoriteiten krijgen

we ook alle medewerking. Dit is zomaar een ervaring die wij alleen maar als positief ervaren. Daar voorzichtigheid nr 1 staat.Advies Neem ruim de tijd en denk er goed overna .Mochten jullie advies en raad mail me maar

wim/maria