Ongetrouwd en 2e kindje graag via adoptie?

• Bar

Hallo,

De titel zegt waarschijnlijk voldoende? We zijn net begonnen. Hebben een nummer. Iemand die ons iets kan vertellen over hoelang en hoe in het algemeen?

Ik heb een zoontje van 9 mnd en en trouw plannen met de vader, we zijn 32 en 33. Ik ben de aanvraag begonnen als alleenstaand. Men heeft ons al verteld dat we beter voor het gezinsonderzoek kunnen trouwen omdat dat toch flink scheelt.

We willen graag een meisje uit china.

En hoe belangrijk is een vaste baan. We zijn allebei freelance?

Iemand die mij iets van informatie zou kunnen geven …. heel graag.

Bijvoorbaat al veel dank.

Barbara

• hihihihihihihih

hoi ik ben geadopteerd dus als je vragen hebt kun je dat ook stellen maar vragen over hoelang enzo dat weet ik niet zo goed ik ben 13 jaar en ben hier gekomen toen ik 8 was dus 5 jaar geleden.

• Meta Meulenbelt

Hallo Barbara,

vanuit China kan momenteel ook door alleenstaande vrouwen worden geadopteerd. Echter, de Chinese adoptieorganisatie heeft een zgn. quotum ingesteld voor het jaar 2002, alle bemiddelingsorganisaties over de hele wereld kunnen dit jaar een beperkt aantal dossiers insturen, en van dit aantal mag maximaal 5% bestaan uit dossiers van alleenstaanden. Eind van dit jaar zullen de nieuwe regels en eventueel nieuwe quota bekend worden. Hiervan is nu nog niets bekend. In jullie geval zou trouwen waarschijnlijk wel handiger zijn. Het beperken van het aantal in te sturen dossiers van alleenstaanden kan erop duiden dat men dit in de toekomst helemaal niet meer wil toestaan, maar dit is speculatie.

Één van onze mede-via genoten gaan begin juni trouwen, zij gaan dan daarna het traject gezinsonderzoek samen in (ze hebben wel de via samen gevolgd).

Groeten,

Meta Meulenbelt

Aanmelding: oktober 2000

BKA: 1 november 2000

VIA: november 2001 - januari 2002

Gezinsonderzoek: 15 mei 2002 - ?