belastingen

• janetta

Wij zijn op zoek naar ouders die via wereldkinderen hebben geadopteerd en die bij de aangifte inkomstenbelasting het gehele bedrag betaald aan wereldkinderen hebben opgegeven en ook hebben teruggekregen. wij zijn nog in “onderhandeling” met de belastingdienst hierover en als we een aantal ouders weten dan zou het zo kunnen zijn dat het bij ons ook geaccepteerd wordt. Dit heeft voor de desbetreffende ouders absoluut GEEN consequenties, je helpt ons en misschien andere adoptieouders. Wij hebben alleen naam en woonplaats nodig.

Het is bij de adoptie van onze oudste ook geaccepteerd en 3 jaar later bij de tweede niet.

• Esther

Dat is vreemd, dat het eerst wel wordt geaccepteerd en later niet! Je zou denken dat daarmee een precedent is geschapen. Zijn de regels in de tussentijd gewijzigd dan?

Wat ik weet is dat de kosten voor adoptie onder de buitengewone lasten vallen en dat daar een behoorlijke drempel voor is. Verder weet ik er (nog) niet zoveel vanaf, wij hebben begin dit jaar onze zoon geadopteerd en zullen dus pas volgend jaar met e.e.a. te maken gaan krijgen.

Heel veel succes, ik blijf dit met veel interesse volgen.

Esther