ego's

• l & m

Dat er nog stèèds mensen zijn die een kindje uit een andere cultuur willen @!#$,

enkel en alleen om de eigen behoefte te vervullen(…..)

Allang weten we dat het schadelijk is voor het kind,dat er gedragsproblemen komen,en dat er hoogstwaarschijnlijk een ongelukkig mens uit voorkomt.

Zie spoorloos,zie het multi-culturele drama in w-europa…

Vang een kind op uit eigen omgeving,er zijn hier te weinig pleegouders,om kinderen een veilig huis te bieden.

Mee eens,of niet?????

• Nancy

Sorry hoor maar wie ben jij om mijn een ego te noemen !!!!!!

heb je je ooit al eens in het woord adoptie verdiept??? En ten tweede ben jij wel eens in landen geweest waar de tehuizen vol zitten met kindjes en dat er op de dertig kinderen 1 verzorgster is. Waar krijgen deze kinderen de liefde, aandacht en zorg vandaan. Ik weet zeker dat dat niet van jou zal zijn. En misschien moeten we maar blij zijn dat er naast jou nog wel veel en veel meer mensen zijn die wel het hart op de goede plaatst hebben zitten. Maar ik vind het wel een beetje heel erg dom dat je zoveel mensen zult kwetsen met zo'n gigantische stomme uitspraak. Natuurlijk mag je je eigen mening hebben. Maar om ons EGO"S te noemen. Ik mag me sterk vergissen als je dit verhaaltje niet hebt getypt met een EIGEN kindje op je schoot. Wie is er hier nu een ego. Veel wijsheid voor de toekomst gewenst. En ik denk dat de kindjes uit andere culturen BLIJ mogen zijn jou niet tegen te komen als adoptie moeder…….

• l & m

is ook een reactie, maar ga eens in op de argumenten…

• Annalies

l en m vdermeer@zonnet.nl

Waarom zullen we ingaan op je argumenten?

Elke melkdrinker wordt ook niet alcoholist, hoewel wel elke alcoholist met melk begonnen is. Volgens mij heeft het geen zin om in te gaan op argumenten van een dombo met een groot ego.

Annalies

• Ravi

Beste Nancy's en Annaliesje's

Ik hoop dat jullie geen kinderen gaan adopteren of hebben geadopteerd,Als jullie

niet eens openstaan voor andermans mening en invalshoeken beloof er neit veels goeds.En wie ben jij om te oordelen of I&M zijn of haar hart op de goede plek zit ,want Kijk maar eens in opvang tehuizen,zwerfkinderen in jullie buurt tekort aan verpleeggezinnen in NL enz.Is jullie kinderwens niet alleen uit puur egoisme om dat jullie geen kinderen van je zelf kunt krijgen?Meestal mensen met te veel geld hebben dat probleem.In je eigen buurt kun je genoeg kinderen opnemen verzorgen en liefde geven.Hoef je niet uit andere landen op te gaan halen en in NL te gaan opvoeden ,,je haalt wel voor zo'n kind zijn roots weg. Onze Nederlandse samenleving hoeft niet goed te zijn voor zo'n kind.Wie ben je dan omdat te oordelen .Start liever een project in dat land van herkomst help je meer kinderen mee.Grt een geadopteerde uit India

• l & m

nou,…we hadden op een reactie gehoopt van de aangesprokenen,maar niks!!

we vinden dit een zinvolle reactie van ravi,die hopelijk tot nadenken aanzet,òf mensen uitdaagt om met goede argumenten te komen. volgens ons is dit thema nog een taboe….. succes!!!

• E.I.

Als je een constructieve discussie wilt opzetten druk je dan a) wat genuanceerder uit en b)verdiep je in het onderwerp. Het is zeer gekleurd zoals jij het allemaal formuleert. Beetje last van te weinig ego?

• l & m

nog stèèds geen argumenten pro adoptie,behalve dan de emotionele:“oh,wat doe IK toch goed”..Kom nu eens met steekhoudende argumenten,waarom je een kindje uit de eigen cultuur wilt weghalen!? E.I. schreef:

>

> Als je een constructieve discussie wilt opzetten druk je dan

> a) wat genuanceerder uit en b)verdiep je in het onderwerp.

> Het is zeer gekleurd zoals jij het allemaal formuleert.

> Beetje last van te weinig ego?

• Annalies

Beste Mevrouw en Meneer van der Meer,

Zoals E. I. al schrijft had ook ik best willen ingaan op een serieuze discussie maar ik voel me nu niet geroepen.

Ravi bedankt dat je mij Annaliesje hebt genoemt ik ben gister 38 jaar oud geworden.

Met vriendelijke groet,

Annalies Meisma

Moeder van Young Hoon

• E.I.

*gaap*