handel

• joke f

adoptie is toch mensenhandel????

• Nancy

Ja je hebt gelijk. We zijn naar de markt gegaan (net zoals een veemarkt). Staan daar al die kindertjes naast elkaar op een rij. Dan zoek je de mooiste, liefste en knapste uit. En dan gaat het echt zo van wie bied er meer. Op het einde doe je handje klap je kent het wel en ben jij de hoogste bieder nou dan heb je geluk.

Je krijgt er net als op de veemarkt geen garantie papieren bij. Want laten we eelijk zijn handel is handel. Toch………

Laten we het er maar op houden dat een ieder zijn eigen gedachten heeft over adoptie. Jij denkt er zo over en ik denk er zo over. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde dan zou de wereld er toch maar saai uit zien. Vind je niet??????????

• joke f

handel is handel,nietwaar???

• Nancy

Vind je het heel erg dat ik helemaal geen zin heb in deze onzinnige discussie. Zoals ik je al vertelde ieder mens mag zijn eigen mening hebben. Je mag denken en zeggen wat je wilt we leven in een vrij land ( hoop ik ). Ik wens je veel wijsheid voor de toekomst!! Misschien kun je samen met een boel andere mensen een ANTI adoptie pagina gaan starten. Dan kunnen jullie op die pagina lekker het hele adoptie gebeuren afkeuren. Nou als dit geen goede tip is weet ik het ook niet meer. Want weet je soms word ik er zo vreselijk moe van om me altijd te moeten verdedigen over het hoe en waarom adopteren. En mensen die een “eigen” kind op de wereld zetten mogen als doen en laten wat ze willen. En dan vraagt er niemand wat. Ik vraag me danook af wat je met je vraag wilt bereiken. Je schrijft steeds maar 1 zin. Jij zet er wel een heleboel vraagtekens achter. Maar ik snap je bedoeling echt niet.

Nancy

• ilonka

gewoon negeren nancy lijkt me het beste.

• joke f

Ik ben het met jou eens,dat ook het kinderen krijgen in het algemeen aan banden gelegd zou moeten worden!Het wordt immers steeds duidelijker dat opvoeden niet voor iedereen weggelegd is, en ook ben ik van mening dat er adoptie-ouders zullen zijn, die het beter met het kind voorhebben, dan menig ander…!! Maar,…. het adopteren,(net woord voor??) van kids uit allerlei windstreken zal vroeg of laat aan banden gelegd worden. Stel je eens voor, een blond hollands kind, dat naar…pakweg….eh…GHANA gevlogen wordt,om daar de rest van zijn leven…

Get real,kom op zeg, wees wijzer en schei er eens mee uit!!!

En wat mij betreft: KINDEREN zijn van ons allemaal………….

• ravi

Ben het wel met Joke eens,

Adoptie is een legale mensenhandel hoe je het ook ziet.Alleen heeft niemand het daar over .

Adopteren is niet een oplossing ,ook geen tijdelijke voor al duidelijkheid.Ook als je zelf kinderen adopteert.Weet je nooit wat jij je die aandoet zoals raciale problemen met mensen niet alle mensen in Nederland denken zoals jij ,Dus je moet je altijd verdedigen als ouders en kind zijnde.Stel je maar eens voor dat je zelf altijd in bijvoorbeeld in china woont en je hebt niemand om je heen die op jezelf lijkt of biologische familie van je is .En iedereen kijk je boos aan.Zo van wat doet doe buitenlander hier nu.Dit zijn ongeveer een van de struikelblokken.Je voelt je eenmaal prettiger in de buurt met mensen waar je zelf weinig uiterlijk van verschilt.Ik verwijt niemand iets ,maar ik zeg wel bezint eer gij begint.Hou altijd oog voor het kind ,Die kan zichzelf niet verweren.En die houdt altijd onzekerheid over zichzelf en zijn afkomst.

• Amanda

….En mensen die geen kinderen kunnen krijgen dan en het wel graag willen en er goed voor zorgen? Ik ben hier voor het eerst maar wat een kortzichtig gel*l!!!!!

groeten Amanda

• Bonny

Tjonge jonge Joke, wat een stelling! Daar is over nagedacht. Erg gevoelig neergezet, en goed doordacht ook. Je bent een slim iemand met een ruime kijk op het leven fascinerend om te lezen. Ik ben zelf een geadopteerd kind, en volgens jou dus ter wereld gezet om in gehandeld te kunnen worden. Ach ja, het gaat ook heel gemakkelijk hoor adopteren. Je loopt veiling binnen krijgt een catalogus in je handen gedrukt met alle kinderen die beschikbaar zijn in verschillende categorieën je kiest er eentje uit. Handel is handel toch.

Sta je er wel bij stil welk gevoel je bij mij los maakt als geadopteerd kind? Oké mijn adoptiefouder heeft geld moeten betalen om mij te kunnen adopteren. Daarin hem je gelijk. Maar ze hebben het gedaan om mij een betere toekomst te kunnen bieden en omdat ze verder kijken dan hun neus lang is.

Zou de stelling: “Adopteren is liefhebben” ook in jou woordenboek voor kunnen komen? Ik denk het niet. Laat ik een ding hopen, dat jij nooit op het idee zal komen een kind te adopteren. Want dat arme kind zal door het leven moeten gaan als een gekocht artikel, in plaats van een gewenste persoonlijkheid.

Goh, Ravi inderdaad ik zou me als blanke vrouw meer thuis hebben gevoeld, bij mijn eigen biologische blanke ouders. In plaats van bij mijn blanke adoptiefouder. Hoe kom je erop dat adoptiekinderen altijd een gekleurde huidskleur hebben. En wat dan nog, we worden allemaal op dezelfde manier geboren.

Goh ik sta echt versteld van intelligentie die hier getoond wordt. Mijn applaus. Ik weet een ding zeker. Ik ben blij dat ik een toekomst aangeboden heb gekregen. En denk daar maar eens over na.

Gegroet Bonny

• Opa John

Beste Joke (hoewel ik mezelf echt afvraag of jij wel de kwalificatie “Beste” verdient)

Gemakshalve ga ik er even van uit, dat jouw inbreng serieus bedoeld is; dat jij oprecht jouw visie hier hebt neergeschreven.

Waarom twijfel ik daaraan ?

Gewoon, omdat jouw mening wat wereldvreemd overkomt bij mij.

Maar omdat ik in mijn leven heel wat mensen tegen ben gekomen met gedrags- en gevoelsstoringen, houd ik er serieus rekening mee dat het jouw eerlijke overtuiging is; dat jouw verstandelijke en/of gevoelsontwikkeling zodanig gebrekkig of verstoord is, dat jouw mening gewoon verklaarbaar en jou niet aan te rekenen is.

Wellicht zijn er invloeden geweest, waarnaar jouw gestoorde visie te herleiden is.

Gelijktijdig realiseer ik me, dat ik in zo'n geval “paarlen voor de zwijnen” strooi en dat dit, middels welke discussie dan ook, geen enkele zin heeft en bij voorbaat tot mislukken gedoemd is.

Dergelijke stoornissen gaan namelijk meestal gepaard met een enorm ego, een forse eigenzinnigheid en een breed scala aan stupide standpunten over de meest uiteenlopende onderwerpen.

De dossiers waarin ze worden beschreven kregen in vroeger dagen op de cover een roodkleurig stempel, met als tekst “HOPELOOS !!!”.

Maar goed, laten we er even van uitgaan, dat hier sprake is van een beetje “voeren”; provoceren om een discussie op gang te brengen.

In dat geval doe ik gewoon even mee.

En dan is mijn inbreng er op te wijzen, dat er mensen zijn met hun hart op de juiste plaats, die uit liefde en mededogen een kindje willen adopteren.

Waardoor zo'n kindje meestal een leven krijgt wat soms niet is te vergelijken met het leven wat sommige kinderen moeten lijden bij hun natuurlijke ouders (bijvoorbeeld omdat zo'n ouder kinderen als “bezit” en “handel” zien).

Adoptieouder word je meestal niet uit keus. Meestal kunnen zij hun eigen kinderwens niet zelf verwezenlijken.

Adoptie is een zegen !!!

Een zegen voor veel kinderen en een zegen voor veel ouders !!!

Hierbij wil ik het even laten.

Zo het is mij gelukt om op een dergelijke onzin te reageren, MET stoom uit m'n oren maar ZONDER te schelden !

Gegroet door een Vader met kinderen en kleinkinderen.