Zo Ravi, dus jij heb ook al de wijsheid in pacht. In tegenstelling tot Joke F beargumenteer je je mening tenminste, en dat vind ik voor je pleiten. Niet dat ik het met je eens ben…..
Ik citeer uit jouw bericht: ‘Adoptie is een legale mensenhandel hoe je het ook ziet.Alleen heeft niemand het daar over .’
Een vraagje: Hoezo? Verklaar u nader!
Nieuw citaat: ‘Adopteren is niet een oplossing ,ook geen tijdelijke voor al duidelijkheid.’
Opnieuw: hoezo?
We gaan verder: ‘Ook als je zelf kinderen adopteert.Weet je nooit wat jij je die aandoet zoals raciale problemen met mensen niet alle mensen in Nederland denken zoals jij ,Dus je moet je altijd verdedigen als ouders en kind zijnde.Stel je maar eens voor dat je zelf altijd in bijvoorbeeld in china woont en je hebt niemand om je heen die op jezelf lijkt of biologische familie van je is .En iedereen kijk je boos aan.Zo van wat doet doe buitenlander hier nu.Dit zijn ongeveer een van de struikelblokken.’
Antwoord en vraag tegelijk: omdat anderen er racistische ideeën op na houden, daarom moet je dat dus zelf ook maar doen, als je de mogelijkheid hebt om een kindje een goede toekomst te bieden? en het om die ideeën van anderen maar te laten? Vreemde redenering.
En dit is helemaal een lachertje: ‘Je voelt je eenmaal prettiger in de buurt met mensen waar je zelf weinig uiterlijk van verschilt.’ Nu, Ravi, gelukkig denken een heleboel mensen er anders over. Ikzelf ook trouwens, maar dat had je wel verwacht, denk ik. Hoewel…. je denkt zo ongenuanceerd, misschien moet ik toch nog veel en veel meer uitleggen. Dat kan hoor: inde volgende alinea.
Zelf ben ik op en top Nederlands. Al generaties lang. Maar als je de foto's van mijn grootouders ziet, dan zie je dat daar zuidelijk bloed in zit. Zelf zie ik er ook niet uit als een blondje met blauwe ogen.
Op school was ik altijd de donkerste, en de kleinste, van de klas. Nu, ik heb er niet onder geleden, dat ik er anders uitzag. Volgens mij dacht niemand daar over na. Het was gewoon een gegeven.
Ik ben nu 55 jaar, en ik woon godzijdank in een multiculturele buurt. Want wat een gezelligheid geeft dat! En wat een leuke winkeltjes, met voor iemand als ik, die van koke n houdt, allerlei spannende ingrediënten!
Ik woon in een appartement, in een gebouw van 10 appartementen. De nationaliteiten? O.K.: Marokkaans, Chinees, Turks, Surinaams, Antilliaans en Nederlands. Nooit problemen: integendeel! We hebben het hartstikke gezellig met elkaar. En al die van uiterlijk verschillende kindertjes ook.
Je laatste belerende opmerkingen ‘Ik verwijt niemand iets ,maar ik zeg wel bezint eer gij begint.Hou altijd oog voor het kind ,Die kan zichzelf niet verweren.En die houdt altijd onzekerheid over zichzelf en zijn afkomst.’ zijn mij echt in het verkeerde keelgat geschoten.
Mensen die een kind adopteren, of dat nu uit een land ver weg is, of een kind van dichtbij, hebben daar heel lang over na gedacht, en zijn bovendien ook nog heel lang door de ambtelijke molen gegaan. Je denkt toch niet dat ze die kort-door-de-bocht-opmerkingen van jou niet in hun overwegingen hebben meegenomen? Ze hebben veel en veel verder doorgedacht dan jouw kortzichtige meninkjes.
Wat ik maar wil zeggen, en eigenlijk hetzelfde als dat ik vanmiddag tegen Joke F zei: ga je nu eerst maar eens verdiepen in deze materie. En kom dan met een goed onderbouwde mening. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd.
Channah