handel

• Channah

Dit bericht werd dus 2 x verzonden door mijn lieve poes Emma, die zich weer zeer aanwezig rond het toetsenbord beweegt. Ze heeft ook een deel uit de zingesist.

Hier volgt het juiste bericht (als Emma er tenminste afblijft…):

Het ‘hoezo’ slaat op jou verbazing mij hier op dit prikbord aan te treffen. En misschien is het ook wel een vreemde plek, voor iemand die absoluut niet met kinderen wil leven…..

Maar zoals ik al zei, mijn interesses gaan verder dan de dingen die ik zelf in en met mijn leven wil.

Maar déze interesse - voor dit prikbord - hebben wij inderdaad gemeen.

• Bonny

Het is prima om in een democratie te zeggen wat je vind en denkt. Toch tonen jullie een zwakte, door niet meer te reageren op de respons wij geven. Hoe komt dat? Tot bezinning gekomen, met de wetenschap dat jullie beweringen nogal dom zijn? Beter gezegd mensonwaardig. Of durven jullie nog steeds te beweren dat adoptie menshandel is? In dat geval vindt ik jullie simpele zielen, en ben ik erg benieuwd naar de argumenten.

Groetjes Bonny

• Triangle

Channah e.a.,

De wijze waarop Ravi ingemaakt wordt vind ik volkomen onterecht.

Ik vraag mij af of iemand er ook maar een moment bij stil heeft gestaan dat hij vanuit zijn (mogelijk) geadopteerd zijn en de daarbij gepaard gaande ervaringen, belevingen en gevoelens heeft gereageerd.

Wat voor de een van toepassing is, hoeft voor een ander absoluut niet zo te zijn.

Kijk dus uit met alles over één kam scheren.

Groet, Triangle

• Triangle

Even ter aanvulling:

Lees Ravi's eerdere reaktie maar op onderwerp Ego's alwaar hij aangeeft uit India geadopteerd te zijn:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=564&i=1000&t=996

Groet, Triangle

• Channah

Triangle,

Om te beginnen wordt Ravi niet ingemaakt. Ik zet alleen mijn mening tegenover de zijne. Dit is toch een discussieprikbord?

Dat hij zijn mogelijk negatieve ervaringen die hij door zijn adoptie heeft meegekregen nu gebruikt om anderen ‘in te maken’, zoals jij dat noemt, en dat op een behoorlijkdiscriminerende wijze: kijk, dat vind IK nu alles over één kam scheren…….

Channah

• Amanda

Juist Channah!!!!!!

En nog even terugverwijzend naar Bonny haar laatste berichtje:

Prikborders (wat te denken van ..Joke F bijv.?) Waar blijven de argumenten????? Ik heb alleen nog maar erg veel gehoord wat jouw vraag zo van tafel veegt!!!!

Hmmm… miscchien inderdaad tot bezinning gekomen?

Amanda

• Amanda

Tjonge jonge…

Ik las eens even die thread die Triangle hier neerzette, maar als ik dat lees denk ik: ja en? Wat nu? Is Ravi nu zielig ofzo? Waar haalt hij zijn zeer ‘objectieve’ wijsheid vandaan? Waarom valt hij mensen aan die geen kinderen kunnen krijgen? Weet hij wel wat er met het geld gebeurt van een kindje dat je financieel steunt in een ander land (denk bv aan Foster Parents, natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar een boel geld wordt niet gebruikt waarvoor de mensen het overmaken)…Hij scheert juist mensen over een kam, iets waarvoor Triangle waarschuwt, hmm beetje tegenstrijdig hoor!

Ik ken genoeg hele gelukkige ‘gekleurde’ mensen die geadopteerd zijn hier in Nederland en ik denk dat zoiets ook inderdaad heel persoonlijk ligt.

Amanda

• jayjay

Ilona,

helemaal met je eens: gewoon negeren want iedereen moet voor zijn eigen weten wat hij wel of niet doet.

• jayjay

ja maar alles over 1 kam scheren doet hij blijkbaar ook want er zijn ook genoeg gelukkig geadopteerde kinderen en ik ken er genoeg.

• Triangle

Dat dit een discussiebord is waar ieder zijn/haar mening ventileert weet ik en moet vooral ook zo blijven! Dit staat hoe dan ook buiten alle discussies. :-)

Waar ik nogal problemen mee ondervond was Channa's zinsnede:

“Wat ik maar wil zeggen, en eigenlijk hetzelfde als dat ik vanmiddag tegen Joke F zei: ga je nu eerst maar eens verdiepen in deze materie. En kom dan met een goed onderbouwde mening. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd.”.

Deze opmerking vond ik nogal ongenuanceerd en binnen een discussie een heuse dooddoener.

Feit dat Ravi vanuit zijn adoptie status ervaringen en belevingen een mening ventileert, vind ik goed. Ook dat hij deze aan de orde stelt. Misschien staat het wat onhandig geschreven, maar niet iedereen is in staat zijn visies even gemakkelijk en duidelijk overkomende op schrift te stellen.

Zijn onderbouwing zijn gestaafd op zijn ervaringen, net zoals de onderbouwingen van Channa (e.a.) weer haar ervaringen zijn. Met beide is mijn inziens absoluut niets mis. Het laat des te beter zien hoe contrasterend iemands adoptiebelevingen, gevoelens en ervaringen zijn.

Derhalve vind ik zijn geuite zin ‘bezint eer ge begint’ zeker niet kortzichtig of belerend.

Dat iedere adoptieouder een kind 'n goede toekomst wil bieden staat buiten kijf. Maar soms sta je als ouder machteloos tegen invloeden van buitenaf. Eén van deze facetten is het raciale probleem. Het zal niet de eerste keer zijn dat een kind om zijn/haar huidskleur uitgescholden wordt. Ik geloof toch zeker dat wanneer je dit als geadopteerde ervaart dergelijke scheldwoorden een diepe(re) indruk op je kunnen maken. Ze komen nml. dubbel over: het gegeven van andere huidskleur te hebben maar ook je adoptiestatus kan hierdoor nog eens beklemtoont worden.

Betreft het een kind dat moeite heeft met zijn adoptiestatus en behoefte heeft aan indentificering maar dit niet (voldoende) kan vinden bij de adoptieouders, speelt afkomst en ras wel degelijk een belangrijke rol.

Niet om het een of ander, maar ook ik schrik regelmatig om de sterk toegenomen uitingen van racistische opmerkingen en geweldadigheden.

Zoals ik Ravi's reaktie heb gelezen en ervaren is dat een aspekt wat hij extra onder de aandacht wilde brengen. Een onderdeel waar bij het adopteren van kind uit het buitenland extra rekening mee gehouden dient te worden.

De term mensenhandel m.b.t. adoptie vind ik persoonlijk een erg ongenuanceerde uitlating. Zeker wanneer dit zonder verdere motivering, in slechts twee woorden als stellinginname door iemand wordt gelanceerd, waarvan je later niets meer hoort. Dergelijke postings zijn voor mij dan ook eigenlijk niet eens het discussieeren waard.

Ik ben geen voorstander van adoptie. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad.

Zolang er kinderen worden geboren van wie (om welke redenen dan ook) afstand wordt gedaan, zal adoptie het meest voor de hand liggende alternatief zijn.

Persoonlijk ben ik een voorstander om meer steun te geven aan de vele kindertehuizen, alsmede adoptie in het land van herkomst nog beter te stimuleren.

Groet, Triangle