Hallo lieve mensen, zou het niet eens tijd worden om op te houden met het slingeren van al die verwijten naar elkaar? Ik heb een waslijst van reacties gelezen over adoptiehandel en kom daarbij niets anders tegen dan onaardige opmerkingen. Natuurlijk begrijp ik maar al te goed dat je met zo'n opmerking tegen schenen schopt en dat je daarop wilt reageren, maar blijf wel ekaars mening respecteren!!! De wereld is niet van u of mij, maar van ons allemaal. Of je nu rood,groen, geel, bruin of welke kleur dan ook bent!!. Ook ik heb geen inbreng gehad in mijn huidskleur. Ik ben wie ik ben en dat gaat voor iedereen op.! Je bent niet elkaars eigendom ! Adoptie handel ?? Natuurlijk wordt er op de een of andere wijze wel door iemand aan verdient. De advocaat, de adoptieorganisatie (behalve de vrijwilligersorganisaties dan), de reiswereld, de VIA, de pensions of hotels in het land van herkomst van het kind en ga zo maar door. Maar dan is dat nog geen handel te noemen !!! Wat dacht u van de biologische kinderen ?? De verloskundige, de huisarts, het ziekenhuis, thuiszorg en ga zo maar door dan praat ik nog niet eens over de talloze mogelijkheden die worden geboden bij het (helaas) niet zelf kunnen krijgen van kinderen. Ook hierbij kunnen we niet om de te betalen kosten heen.! Alles heeft nu eenmaal zijn prijs, maar adoptie als handel?? Nee, dat gaat wel erg ver. Een kind een nieuwe, vaak betere, kans in 't leven bieden en tegelijkertijd zelf een kind mogen hebben is toch een fijn mogelijkheid voor beide partijen ? En wat de opvoeding betreft en de aanpassing in de omgeving, hiervoor moeten de ouders vierkant achter hun kind staan. Maar ook dat geldt voor biologische kinderen. De omgeving bepaalt helaas maar al te vaak hoe en wie we moeten zijn. Jammer genoeg zijn er nogsteeds te veel mensen die tegen schenen schoppen en ongenuanceerd zeggen ….adoptie is handel…. Laat de kinderen nu eens spreken. Wie zijn wij om als ouders hierover te ordelen?
Wees blij met elkaar en geniet met z'n allen van het leven en stop nu eens met ordelen.
Kayos.