gezamenlijke voogdij/adoptie homo's

• Esther

Als voorloper op het uitspreken van de adoptie hebben wij via de kantonrechter de voogdij geregeld van onze adoptiezoon. Wat veel mensen niet weten is dat ook paren van gelijk geslacht dit kunnen regelen! Mijn vriendin is de ‘adoptee’ derhalve in eerste instantie voogd. Zij heeft mij benoemd tot medevoogd. Er is geen onderscheid, we zijn nu beiden voogd.

Voor wat betreft de adoptie hebben we eveneens te horen gekregen (min. van Justitie) dat we hem samen zullen kunnen adopteren. En ook gelijktijdig. We kunnen aantonen dat we al geruime tijd bij elkaar zijn én dat ik dan een jaar voor hem zorg, dus kunnen we hem gelijktijdig (en hoef ik dus niet 3 jaar te wachten) adopteren.

Mensen die hier meer over willen weten zal ik via e-mail e.e.a. sturen.

• inge

Hoi Esther,

Wauw, zijn jullie alweer zover! Graag alle info die mogelijk is over dit onderwerp! Je snapt dat we ieder moment een voorstel kunnen krijgen, dus deze info is superwelkom. Alles goed met jullie zoon?

Groet,

Inge

• Triangle

Dag Esther,

Zou je contact met mij willen opnemen?

Bijzonder graag wil ik aan dit adoptie aspect aandacht schenken op mijn website Adoptie Trefpunt. Er zijn hierover namelijk erg veel vragen en onduidelijkheden.

Inge, ook jouw homo-adoptieprocedure ervaringen zijn in deze erg, erggggg welkom :-).

Hoop van jullie te horen,

Groet, Triangle

Webmaster Adoptie Trefpunt

http://www.adoptie.net

E-mail: triangle@adoptie.net

• Jarko

Hoi Esther,

Mijn echtgenoot en ik (beiden man) zijn ook volop bezig met een adoptieprocedure. Ons was gezegd dat wij geen gezamenlijke adoptie mochten doen, ook al zijn wij gehuwd, omdat het gehele buitenland tegen adoptie door paren van hetzelfde geslacht zou zijn. Nu blijkt dit helemaal niet het geval te zijn. Enfin, wij zijn 13 jaar samen én gehuwd en het spreekt dan ook vanzelf dat wij ons kind meteen gezamenlijk willen adopteren. Jullie verhaal geeft ons de hoop dat dit toch mogelijk moet zijn nadat wij 1 jaar voor ons kind gezorgd hebben (in plaats van de een na 1 jaar en de ander pas na 3 jaar). Wij zijn erg benieuwd wat jij hierover kunt vertellen. Dus als je ons wilt mailen, dan graag!

Groet,

Jarko

• Bob

Beste Esther,

wij hebben bij het vak Nederlands voor ons discussieonderwerp “homo adoptie” gekozen. Nu hebben we hier je bericht gelezen, en hebben belangstelling in wat juridische informatie over dit onderwerp. Ik hoop dat je ons wat nuttige informatie kan toesturen.

Bij voorbaat dank, Bob Gertsen