Hoi allemaal,
Wij, mijn man en ik, zijn in afwachting op het telefoontje dat er een kindje voor ons is gevonden. In de tussentijd zijn we alles al een beetje aan het regelen. Zo ook het adoptieverlof. Zowel bij mijn man als bij mij is er in de CAO sprake van adoptieverlof om de procedure in het land te regelen. Daarnaast heb je ook nog het wettelijk adoptieverlof (bindingsverlof). Bij mij lijkt het geregeld te worden dat ik beide krijg (10 weken verlof). Ik heb nog niets definitief op papier staan. Maar mijn man heeft meer problemen met de aanvraag dan ik. Hij moet voor de Commissie van Beroep komen om uit te leggen dat het twee verschillende regelingen zijn en dus sprake is van een en/en situatie en dat niet de een voor de ander inwisselbaar is.
Heeft iemand dat ook met zijn werkgever aan de hand gehad? En wat heb je toen gedaan?
Misschien zullen jullie zeggen: wat zitten jullie te zeuren want de CAO-regeling is al lang (6 weken) maar wij moeten al 6 weken in het land zijn en dat zou kunnen betekenen dat we zondagmiddag thuiskomen en maandagochtend weer moeten werken. Dat lijkt ons geen goede start.
Alvast bedankt,
Ingrid