Adoptieverlof

• anna

Het zou erg jammer zijn als je man direct na thuiskomst weer aan het werk moet. Dat was volgens mij het onderwerp. Het is in het belang van iedereen dat je na de reis nog even kunt bijkomen in huis want er komt dan heel veel op je af.

Ik wens jullie heel veel geluk toe.

Groetjes Anna

Ps hebben jullie al een voorstel en zo ja wanneer gaan jullie?

• Meta

Beste Guus,

Ik begrijp niets van je reactie op mijn stukje. Ik schrijf uitsluitend over mijn mening betreffende het adoptieverlof, dat ik vind dat iedereen nu recht zou moeten hebben op vier weken adoptieverlof, omdat dat nu eenmaal in de wet staat. Ik vind dat het eerlijkst (en niet dat de één de wettelijke vier weken, en de ander twee of drie keer zoveel krijgt).

Ik heb het niet over geld, stoppen met werken, slechte ouders????? Je legt me wat dat betreft woorden in mijn mond, dat vind ik niet prettig.

Tuurlijk ben ik er ook voor dat het adoptieverlof meer en langer zou moeten worden, maar ook dan weer voor iedereen, via een verruiming van de wettelijke mogelijkheden. Niet alleen voor een bepaalde beroepsgroep, maar voor iedereen.

Zo duidelijk?

Meta

• Ik

Je moet inderdaad niet zeuren als je al zoveel verlof krijgt!

• C & D

Zo zo, HET ALLERBESTE met hoofdletters…….

Deze discussie is volgens mij al geweest ergens. Maar het stoort me wederom dat iemand op deze manier zijn mening geeft.

wie bepaalt wat HET ALLERBESTE is dan?

• Harold

Hoi Ingrid,

Ik lees met verbijstering de reactie die je krijgt op je probleem.

Dat mensen zo hard kunnen zijn, het is niet te geloven.

Wij hebben een kindje geadopteerd in april 2002 en hebben beide maximaal gebruik gemaakt van de regelingen zoals die wettelijk zijn vastgelegd voor adoptieouders.

Het ging niet helemaal vanzelf bij de werkgevers. Men verward ouderschapsverlof met adoptieverlof!

Uiteindelijk zijn we toch tot elkaar gekomen.

Het is een geweldige rechtvaardige regeling voor de ouders (adopteren doe je niet zo maar, en er komt nogal wat bij kijken!)

Je krijgt 4 weken betaald verlof. Je kunt ook kiezen voor 9 weken (waarin je per week 2 dagen vrijhebt). Het GAK gaat hiermee accoord.

Voor info kun je ons altijd mailen.

groet,

Harold