gezocht...

• Jaukje Riesewijk

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jaukje Riesewijk en ik ben studente SPH in Groningen. Ik ben bezig met een scriptie over de knelpunten bij adoptie. Dit wil ik schrijven aan de hand van literatuur en interviews. Nu ben ik op zoek naar adoptiegezinnen, -ouders en -kinderen die mij hun ervaringen willen vertellen. Dus wie wil mij hierbij helpen?

Uw reacties kunt u sturen naar mijn e-mailadres: jeriesewijk@hotmail.com

Alvast bedankt!!

Groeten, Jaukje Riesewijk.

• Ben

Waarom moet het altijd weer over de knelpunten bij adoptie gaan? Ook in de media hoor je alleen maar negatieve verhalen over adoptie. Ik weet het, verhalen over adopties die goed gaan zijn natuurlijk niet interessant. Als je de platgebaande paden niet opnieuw wilt bewandelen en een echt vernieuwende scriptie wilt schrijven, kijk dan eens naar de positieve kanten.

Ben.

• Tanja

Ik ben geadopteerd toen ik 6 weekjes oud was, en ik kwam er eigenlijk per ongeluk achter toen ik bijna 19 jaar was. Ik heb een stel prima ouders en een geweldige zus. Dit soort positieve verhalen zou je toch juist als inspiratie en motivatie kunnen gebruiken voor de mensen die druk bezig zijn met het krijgen van een kindje. Ik denk dat deze mensen wel eens een hart onder hun riem kunnen gebruiken, in plaats van altijd maar de dingen die verkeerd kunnen gaan.!

Wat dat betreft ben ik het met Ben eens.

Groeten en succes

Tanja

• peter

de media is al op de hoogte ! als er geen knelpunten zijn zou u geen commentaar hoefen te geven op een studente sph met een vraag :-) weet u wel wat dat inhoud s.p.h. ? en liefe tanja ? geadopteerd ? waarom heb je wel de gegevens van je echte ouders of praat je zelf liefer daar niet over ? www.foundationyouthcare.net

clobal moderater peter groetjes uit amsterdam

• Tanja

Nu kun je wel heel gefrustreer een antwoord geven met de vraag of ik wel weet wat S.P.H. betekent, maar als ik zie hoe je grammatica in elkaar steekt vraag ik me af of je het zelf wel weet.

Waarom nu gelijk zo kattig uit de hoek komen, vraag ik me af? Aan mijn antwoord is toch te zien dat ik er dus geen moeite mee heb om over te praten. Ik heb zelf ook een scriptie over adoptie in mijn schooltijd. En ik ben zelf gewoon heel weinig positieve verhalen tegenkomen, in tegenstelling tot een hoop rampscenario's die er wel in overvloed te vinden zijn. Ik denk toch niet dat je, door zo te reageren op mensen, veel verder komt, denk je wel?peter schreef:

>

> de media is al op de hoogte ! als er geen knelpunten zijn zou

> u geen commentaar hoefen te geven op een studente sph met een

> vraag :-) weet u wel wat dat inhoud s.p.h. ? en liefe tanja

> ? geadopteerd ? waarom heb je wel de gegevens van je echte

> ouders of praat je zelf liefer daar niet over ?

> www.foundationyouthcare.net

>

>

> clobal moderater peter groetjes uit amsterdam

• Ben

En als je begint over “echte ouders” dan weet je niet waar je over praat.

Ben

• ALEJANDRO

Nou ik kan een boek schrijven maar daar heb ik geeen tijd voor maar vraag maar wat je wilt weten gr alejandro!!!