Ik heb een vraagje over de Raadsgesprekken, ik weet inmiddels dat ze kijken naar de draagkracht in ons gezin, i.v.m. onze gehandicapte zoon.
Dus of we het aan kunnen om er nog een kindje bij te hebben.
Wij zijn er wel van overtuigd hoor dat we het aankunnen.!
Maar op dit moment krijgen we dus 5 nachten hulp (epilepsie zoon), en 2x in de week thuishulp (om op te passen), van 4 uur.
Nu vraag ik me dus af of het misschien verstandiger is om voordat we de gesprekken krijgen volgend jr., te zorgen dat we geen hulp of veel minder hulp hebben.
Klinkt misschien wel raar, omdat het net is of we die hulp dus niet nodig hebben, dat is niet helemaal waar, maar als het moet dan moet het maar, (het 1e jr. heb ik het ook zonder hulp moeten redden).
Of kunnen we het beter zo laten? en dat we dus zeggen dat we de hulp s nachts nodig hebben, en dat dat alleen maar gunstig is voor het kindje dat zou k9omen, omdat we dan de zorg voor Max s nachts niet hebben. En dat de hulp overdag als oppas dient, dat dat ook alleen maar goed is voor het toekomstig kindje, omdat je dan even helemaal tijd hebt voor het kindje alleen.
Hoe zal de Raad onze situatie interpreteren? Zullen ze denken: ze krijgen zoveel hulp, dat kunnen ze niet aan als ze nu al zoveel hulp nodig hebben.
Weet iemand hier iets van af, of zit iemand in dezelfde situatie? dan hoor ik het graag.
Vr.gr. Mona