arbeidsverleden en adoptie

• Esther

Weet iemand of er ook naar je arbeidsverleden gekeken wordt als je zover bent dat je gesprekken krijgt van de Raad van Kinderbescherming?

Ik heb nl. zelf een jaar in de WAO gezeten door ziekte bij mijn kind, pasgeleden.

We gaan binnenkort aan de VIA beginnen, dus we zijn nog niet zo heel ver.

Gaan ze daar naar vragen? zo van waarom heb je in de WAO gezeten?

Ik kan het wel verklaren hoor. Het is ook niet zo dat we afhankelijk zijn van mijn loon, we hebben dus 2 inkomsten. Als we alleen van het loon van mijn man kunnen leven, dan doen mijn inkomsten er toch niet toe? of wel?

Weet iemand raad?

Groetjes Esther

• Meta

Hallo Esther,

Tijdens je eerste gesprek met de raadsonderzoeker krijg je de opdracht om je levensloop te maken. Dit moet afzonderlijk van elkaar over de periode voordat je elkaar leerde kennen, en gezamenlijk voor de periode daarna. Je krijgt hiervoor van de meeste Raden een handleiding, dus wat hierin moet komen te staan.

In ons onderzoek is niet ter sprake gekomen wat we beroepshalve hadden gedaan. Wel komt in het rapport te staan welk beroep je nu uitoefent, maar ons hele arbeidsverleden staat er niet in.

M.b.t. jullie inkomen: ook hierover wordt tijdens het gesprek niet gepraat, er wordt vanuit gegaan dat je weet dat aan een kind kosten verbonden zijn. Voor adoptie uit sommige landen is wel een inkomenseis, hierover staat meer info in je VIA boek, of je kunt dit zien op de websites van de vergunninghouders.

Groetjes en niet te druk maken voor die gesprekken, het valt best mee.

Meta

• Inge

Het is inderdaad zo dat je voor bepaalde landen een bepaald inkomen moet hebben. Maar dat je in de WAO hebt gezeten zal geen geen struikelblok zijn neem ik aan.

En het valt achteraf inderdaad erg mee die gesprekken, ook ik heb er enorm tegenop gezien maar was dus eigenlijk niet nodig. Maar ja ik kan me goed voorstellen dat je het heel spannend vind.

Als je het leuk vind kijk dan eens op mijn homepage over de adoptie van onze zoon.

http://members.lycos.nl/adoptien/

veel succes in de procedure.

Groetjes,

Inge.

• mara

Esther,

Kijk eens op www.adoptie.net in het adoptietrefpunt forum. Ik heb daar deze week ook naar gevraagd (ik zit zelf gedeeltelijk in de WAO)

De antwoorden daarop van ‘Rene’ waren verhelderend

Uit de respons van Rene blijkt dat het misschien bij het gezinsonderzoek niet zo'n probleem is maar dat de verdere procedure bij de vergunninghouders erg lastig wordt.

Succes

Mara

• Esther

Ha Meira,

Bedankt voor de tip, alleen ik zit zelf natuurlijk niet meer in de WAO, dan is de situatie toch anders?

Groetjes Esther

• mara

Esther,

Het is natuurlijk heel fijn dat je er niet meer inzit. Maar (gezien de opmerkingen van ‘Rene’) kan het geen kwaad als er in het gezinsrapport niet al te zeer de nadruk op word gelegd

Mara