totale tijd

• Sandra

Ik zou graag willen weten hoe lang mensen die nu een voorstel gehad hebben precies bezig zijn geweest met de adoptie-aanvraag. Ik bedoel dus de totale tijd tussen het inschrijven bij het Ministerie van Justitie en het voorstel. Ik ben met name geinteresseerd hoe lang deze tijd is voor China. Alvast heel erg bedankt voor de info!!

• Sonja de Bruin

Laatst zag ik op de website van Adoptie Trefpunt een heel interessant verhaal waarin adoptie-ouders de hele procedure beschreven. Ze waren in 1999 gestart met de procedure (adoptie china) en hadden daar alle stappen van bijgehouden. In augustus 2002 hebben ze hun dochter in China opgehaald.

Het verhaal is te vinden op:

http://www.adoptie.net - dan menu: Wereldkinderen en dan naar: 'n leven lang China.

Hopelijk heb je wat aan dit verhaal.

Sonja.

• Franny

Wij hebben ons in juni 2000 ingeschreven bij het Ministerie van Justitie en wij verwachten in juli/augustus 2003 een voorstel te krijgen. Vanaf het moment tot inschrijving t/m het moment dat wij met ons kindje uit China terugkomen, zullen ca. 3,5 jaar verstreken zijn.

• Jerusha

Wij hebben ons aangemeld bij de MvJ op 18 september 1999 en ons voorstel gekregen op 15 augustus 2002 van een dochter uit Taiwan. Dus al met al in totaal 3 jaar.

Veel succes verder.

Groetjes,

Jerusha

• Sandra

Franny,

Mag ik vragen via welk adoptiebureau jullie bezig zijn met de adoptie.

We zijn nog lang niet zover dat we hierover moeten gaan beslissen en we hebben er al veel over gelezen en ik denk dat dit heel moeilijk wordt.

• Annalies

Sandra en Richard,

Ik raad jullie aan om lid te worden van de Rode Draad website.

Deze is speciaal voor ouders die adopteren uit China en Taiwan.

Hierop kun je alle informatie vinden over de adoptie uit China en Taiwan.

Ook de wachttijden van de diverse adoptie bureau's die bemiddelen voor China.

Nl. Kind en Toekomst, Wereldkinderen en Stg Meiling.

www.rodedraad.com

Alle drie de vergunning houders hebben een eigen website.

www.kindentoekomst.nl

www.wereldkinderen.nl

www.meiling.nl

• Meta

Hallo Sandra,

Oorspronkelijk (toen we ons aanmeldden) wilden we uit China adopteren. I.v.m. het quotum en de steeds langer wordende procedureduur zijn we ons in zelfdoen uit Azië gaan verdiepen. Onze totale tijd is als volgt:

oktober 2000 aanmelden MvJ

november 2001 - januari 2002 VIA cursus

mei -juli 2002 Gezinsonderzoek

juli 2002 Beginseltoestemming

september 2002 Toestemming zelfdoe contact

3 oktober 2002 Voorstel van onze dochter

21 november 2002 Vertrek naar Cambodja om onze dochter te halen

Al met al dus een voorstel binnen twee jaar. Maar snelheid is niet het belangrijkste, je moet die procedure volgen en die landen- en vergunninghouderkeus maken die je na aan het hart ligt.

Informatie over onze zelfdoe procedure staat op:

http://www.geocities.com/metameulenbelt

Hartelijke groet,

Meta

• Ilse

http://home.wanadoo.nl/reni.devries/reni.devries/

Wij zijn van het begin van inschrijving bij Justitie tot het voorstel 3 jaar bezig geweest. Onze vergunninghouder was K&T

• Franny

Beste Sandra,

Onze vergunninghouder is stichting Kind en Toekomst.

Zoals je wellicht weet, heeft China een quotum ingesteld omdat er momenteel meer dossiers in China liggen, dan men af kan handelen.

In China streeft men ernaar dat in de nabije toekomst adopties binnen één jaar afgehandeld zijn. D.w.z. vanaf het moment dat het dossier naar China is verstuurd tot en met het moment dat je met je kindje weer op Schiphol aankomt.

Momenteel bedraagt de wachttijd van DNC (documenten naar China) tot DVV (datum van voorstel) zo'n 14 maanden. Zo'n zeven weken na het voorstel reis je af naar China om je kindje op te mogen halen.

• Richard

Schrik maar even niet. Bij ons duurde de eerste adoptie 5 jaar en 4 maanden vanaf de inschrijving.