Adopie ja of nee?

• tim menko

Hallo ik ben een 17 jarige scholier en ik moet een stelling houden ik vond adoptie een erg goed onderwerp. Ik zit alleen met de vraag ja of nee? Waarom wel en waarom niet? Ik zou graag argumenten voor en tegen willen horen. Bij voorbaat mijn dank

• een niet geadopteerd persoon

adoptie ja:

omdat ieder kind, waar ook ter wereld, recht heeft op een goede lichamelijke en geestelijke verzorging. Ieder kind heeft recht op minimale materiële zorg, op ouders en op een liefdevolle omgeving om in op te groeien. Er zijn kinderen die dit moeten missen en geen kans hebben op een menswaardig bestaan. Het zijn kinderen die hun hele kinderleven in een tehuis of op straat zouden moeten doorbrengen. Adoptie naar het buitenland is voor deze kinderen vaak de laatste mogelijkheid om op te groeien in een gezin en de laatste kans op een betere toekomst.

adoptie nee:

omdat een kind een geschenk van God is en die geef je niet zomaar weg. God heeft het je gegeven. Bovendien ben jijzelf diegene (in de meeste gevallen) die zwanger is geraakt en dus moet je ook voor de consequenties opdraaien. Je moet je verantwoordelijkheid nemen tegenover je daad, want iedereen weet dat je zwanger kan worden als je seks met elkaar hebt, dus dan had je dat maar vantevoren moeten bedenken.

• Inge

Hallo Tim,

Misschien vind je het leuk om mijn homepage aangaande de adoptie van onze zoon uit Roemenië te bezoeken. Misschien heb je er iets aan.

En als je meer wilt weten kun je me altijd mailen.

http://members.lycos.nl/adoptien/

email - inge3@home.nl

groetjes,

Inge.

• Sjoerd

Betoog???

Dan zou ik doen, adoptie door homo's wel of niet? ik ken iemand die het hier ook over heeft gedaan en zij was er goed vanaf gekomen.

Veel succes

• Triangle

>Auteur: een niet geadopteerd persoon

adoptie nee: