afstand doen van je kind

• Denise

ik ben bezig met en website voor tienermoeders.Hierop wilde ik een stukje schrijven over de procedure van afstand doen van de je kind.Dit vind ik nodig omdat ik denk dat er kinderen mee gered kunnen worden,er worden soms kinderen gedumpt in vuilnisbakken omdat moeders niet weten wat ze moeten doen,dus ik denk dat in zo'n geval adoptie een beter alternatief is.Alleen kan ik hierover dus eigenlijk amper wat vinden,wie helpt mij?

Groetjes Denise

http://www.websitemaker.kennisnet.nl/devine

• Triangle

Even beter zoeken dan was je bij http://www.adoptie.net terecht gekomen en had je de procedure van het afstand doen ter adoptie gevonden. (indien je informatie van Adoptie Trefpunt gebruikt gaarne de bron vermelden!)

Overigens het kinderen dumpen in vuilniszakken e.d. komt in Nederland nauwelijks tot niet voor! Hier heb je toch een wat vertekend beeld van.

Maar dat -jonge- zwanger zijnde vrouwen niet weten wat te doen (bij wie kunnen ze terecht) en hoe een afstand ter adoptieprocedure in elkaar steekt ben ik met je eens.

Vriendelijke groet, Triangle

• Denise

waarom vind ik toch elke keer zo'n tegen stand als ik vraag waar ik info hierover kan vinden? Ga me niet vertellen dat ik beter had moeten zoeken,want je kan niet bij mij kijken hoeveel ikgezocht heb…..Niet echt leuk om zo'n reactie te krijgen hoor,ik doe ook alleen maar mijn best,en ik heb het nou eenmaal niet zelf kunnen vinden!

En ik zeg ook niet dat alle jonge moeders hun kind dumpen in een vuilniszak,maar al is het er maar 1 op de 10 jaar,en ik zou die op deze manier kunnen redden,dan is dat toch mooi?

NOu ik vind de toon waarp je mailtje is geschreven niet zo leuk,maar in iedergeval bedankt voor de link,ga zo even kijken.

gr Denise

• Triangle

Dag Denise,

Er is van mijn kant uit absoluut geen sprake van enige vorm van tegenstand, maar steek ik juist een helpende hand uit!

Het feit dat je zo expliciet spreekt over het dumpen van pasgeborenen(in vuilniszakken) maar dit nauwelijks tot niet in nederland voorkomt, wilde ik dit gewoon corrigeren om ook bij medepriklezers geen verkeerde indruk te laten ontstaan. Mij lijkt hier niets mee.

Wat ik jammer aan jouw reply vind is dat je een uitgestoken hand, vergezeld van een kleine aantekening gelijk beschouwt als zijnde een aanval en/of belererigheid.

Het is dan ook jammer te moeten lezen dat je mijn schrijven onterecht op een verkeerde wijze interpreteert en je er zelf een verkeerde intonatie in legt.

Vriendelijke groet,

Triangle

• ALEJANDRO

zet hem op denise!!!!!!!je kunt het.

• Bonny

Eerst even een woordje tot Alejandro. Tjonge zeg, probeer je onrust te stoken? Het is geen voetbal wedstrijd, waarbij het gaat om winnen. Ik weet dat Triangle gelijk heeft, in Nederland zullen maar weinig kinderen gedumpt worden in vuilniszakken. Waarom? We leven in een welvarend land. Genoeg hulpinstanties, die tienermoeders kunnen helpen. De overheid bied geld om deze kinderen in leven te kunnen houden en van onderwijs te voorzien. De situatie in derde wereld landen heel anders. Daar zijn vrouwen soms gedwongen zwanger, vanwege de cultuur en economie in dat land. Daar vinden vaker dingen plaats zoals het dumpen van kinderen in containers, maar ook kinderarbeid en protitutie. Alles wordt gedaan om maar aan voedsel te kunnen komen. Walgelijk, en gelukkig zijn veel instanties bezig om deze kinderen een hulp te bieden. Kinderen die in Nederland ongewild geboren worden, gaan naar adoptie gezinnen, pleeggezinnen of kinder tehuizen. Denise ik denk dat Triangel je goed advies wil geven om een eerlijker beeld te krijgen over dit soott zaken. Tienermoeders in Nederland hoeven hun kinderen niet te dumpen. Daar is de sociale welvarendheid in Nederland goed genoeg voor. Ze hebben andere problemen. Voorbeelden: Scholing niet af kunnen maken, en daardoor minder toekomst mogelijkheden. Familie die soms tienermoeders de rug toe keren. Of ouders die over schande spreken vanwege het geloof. Ontmaagt voor het huwelijk, daar spreken ze in sommige Goddiensten schande van. Of tienermoeders die emotionele moeilijkheden krijgen. Deels een stukje jeugd moeten missen, en al zoveel verantwoordelijkheid dragen enz. Misschien kun je met deze informatie wat. Succes met je werkstuk…

Bonny

• Denise

jammer,jammer,jammer.

Ik probeer hier gewoon een serieuze vraag te stellen,maar het loopt weer eens uit de hand,zal wel door mijzelf komen,laten we het daar maar op houden.

En voor Bonny:ik ben zelf ook een tienermoeder,en ik weet echt wel waar tienermoeders tegen aanlopen.Alleen komt het dus wel een enkele keer voor dat een tienermoeder in een vlaag van verstandsverbijstering,of pure hulpeloosheid,haar kind iets aan doet.Nee niet dagelijks,maar het gebeurd wel,of lezen jullie de kranten niet? En voor ddat enen meisje zou ik graag wat willen doen,op mijn manier.

oh ja,en voor triangle,ik snap ook wel dat je wilde helpen,maar waarom moet je er dan bij zetten dat ik beter had moeten zoeken,of hoe je dat ook had geschreven?Dat is toch niet leuk om te horen?

Gr Denise

• Bonny

Hoi Denise,

Natuurlijk lees ik de kranten wel. Als jij denkt dat dit nodig is met regelmaat voorkomt dan hou ik je niet tegen. Waarom zou ik? Iemand willen helpen is altijd goed streven. Niemand zegt dat het aan jou ligt, zie gelijk advies als een aanval. Oke je vraagt om adviezen waar mensen je mogelijk verder kunnen helpen. Over kinderen baby's die uit wanhoop gedumpt worden.

- www.tienermoeders.nl

- Stichting vertrouwensartsen

- De kinderbescherming

- Amnesty international

- De kindertelefoon

- Misschien justitie

- Natuurlijk de bieb

- Centrum voor Mondiaal Onderwijs

tel: 024-3613074 hebben ooit een boekje geschreven over straatkinderen. Misschien kunnen die je ook wat vertellen over baby's die gevonden worden.

- www.derechtenvanhetkind.nl

Ga zo maar door. Tuurlijk neem ik jou serieus. Anders neem ik ook niet de moeite tot het geven van antwoorden. Maar ik stel alleen tot discussie of tienermoeders vaak niet meer te maken hebben met andere problematiek. Veel succes nogmaals, en probeer kritiek niet als een aanval te zien.

Bonny

Groetjes Bonny

• ALEJANDRO

he die denise het was goed bedoel hoor!!!!!!!

En dat je niet moet laten ontmoedigen door een ander,en misschien dat je dan wel de juiste persoon tegen komt hiero

Good look gr mij

• Theo

Hallo Denise,

Je manier van reageren van ik ietwat over-done. Je krijgt van triangle informatie en gelijk voel je je aangevallen.

Het lijkt met dat als je hier in het forum post, je dus wel eens vaker op het internet bent. (ook heb je er een homepage, dus je kent internet.)

Als je dan bij bv. zoekmachines had gezocht zoals www.google.net en adoptie had ingetypt dan waren er talloze adoptiepagina's tevoorschijn gekomen.

Ook bij startpagina adoptie (waar dit prikbord een onderdeel van is) staan vele links naar adoptiepagina's.

Dus ook ik kan zeggen: even beter zoeken !

Er wordt toch op een gewone manier op jouw serieuze vraag in gegaan?

Als jij het ervaart als: “tegenstand” ga dan eerst even bij jezelf ten rade, voordat je reageert met: “waarom vind ik toch elke keer zo'n tegenstand….”.

Theo van Bruggen.