combinatie eigen en geadopteerde kinderen.

• Carla

Ten eerste excuses als er iemand valt over dat “eigen” kinderen. Ik heb nog getwijfeld maar kan niets anders verzinnen.

Maar goed, al toen ik een kind was heb ik altijd gezegd dat ik 4 kinderen wilde. 2 van mezelf, en 2 geadopteerd. En ook nu, ik heb 2 dochters van 4 en 6, speelt het nog in mijn hoofd. Het zal er wel nooit uit komen, want mijn man is nu 44 jaar en ik ben 33 jaar. Dus volgens mij komen we nooit meer door die molen heen.

Maar toch weet ik wel wat ik zou doen dan, dan zou ik 2 meisjes halen uit een weeshuis in China, van die meisjes die daar weg gedaan worden omdat ze een meisje zijn. En de leeftijden maakt me niet uit, ongeveer de leeftijden van mijn dochters, ook al garandeerd niemand dat het dan ook vriendinnen worden, maar ook kleiner vind ik goed.

Maar ja, het zal wel niet meer gebeuren, en daar heb ik vrede mee,

maar is er iemand die er ervaring mee heeft ?

Kinderen van je eigen vlees en bloed, en kinderen die ook wel zo aanvoelen, maar het net echt zijn, onder één dak ?

• Miranda

Beste Carla,

Ik zie niet in waarom het niet meer zou lukken, je bent pas 33 jaar.

Dan ga je toch gewoon het een- ouder traject in.

Als je getrouwd bent valt China wel af bij een een-ouder adoptie,( binnen het huwelijk mag een een-ouder adoptie nl. niet, wel als je samenwoond) maar er blijven noch wel meer landen over hoor. Wat dacht je van Hongarije waar ook 350.000 kinderen in tehuizen zijn. Of Roemenie. Bovendien is er ook nog de vereniging van zelfdoeners in adoptie waar je zeker ook nuttige info vandaan kunt halen.

Zie website www.zelfdoenersinadoptie.nl

Inieder geval veel succes,

Miranda.

• Carla

ben getrouwd, en mijn man is 44 jaar…. ik moet dus even goed nakijken of het dan ook kan…

• bianca

Mijn ouders waren allebei 42 jaar oud toen ze mij adopteerden. Toen mocht het dus nog wel. Ik hoop voor jullie dat het nu ook nog kan.

• Carla

Dank je, ik zal het informeren…. Ik ging er vanuit dat het onmogelijk was !

• pascale

Hoi,

Ik zelf kom uit een gezien van 5 kinderen. De oudste 3 zijn “eigen” kinderen en

de jongste 2 geadopteerd. Daar ben ik 1 van. Iedereen is nu het huis uit, maar toen we thuis woonde was er geen verschil tussen elkaar. Alleen ervaarde ik het wel. Mijn ouders hebben ieder naar hun eigen opvatting opgevoed en groot gebracht. Mijn oudste broer werd anders opgevoed, dan mijn zus en mijn zus weer

anders dan mijn andere broer enz. enz. Dat had niets te maken met “eigen” kinderen of zo, maar te maken met individuen in ons huis. iedereen is anders en iedereen is uniek in zijn/haar soort. Door deze gezins situatie heb ik wel geleerd iom te kijken naar individuen en niet naar kleur, geloof uiterlijk enz. en je leert beter omgaan met elkaar.

-xxx- pas

• Carla

Denk je dat je je eigen onzekerheid projekteerde op je ouders ?

Of denk je nog steeds dat er redenen waren om je iets achtergesteld te voelen ?

Want ik ben er een van 3 en ik had ook altijd het gevoel dat de anderen werden ‘voorgetrokken’, en inmiddels heb ik daar wel een verklaring voor, die ik kan begrijpen, maar indertijd snapte ik dat niet.