ik kan zelf geen kinderen krijgen bij mijn vriend vandaar dat ik wat meer info wil over adoptie wie kan mij helpen bel 06-25532651 of 06-18663348
Het is zeker niet grof bedoeld en ik gun jullie absoluut adoptiekinderen, maar ik zou je aanraden om er heel goed over na te denken. Mijn adoptieouders hebben vier kinderen verloren bij de geboorte en daarna hebben ze drie kinderen geadopteerd. Ik heb altijd het gevoel gehad dat wij maar een vervanging waren omdat ze zelf geen kinderen konden krijgen, maar er toch dolgraag wilden.
Dit is natuurlijk maar 1 geval en ik hoop dat het ook anders kan, maar ik wou dat toch maar even zeggen. Als je een kind adopteert, geef het dan aub niet het gevoel dat het maar een vervanging is.
Lieve Bianca,
Mijn man en ik kunnen helaas geen biologisch eigen kinderen krijgen. Nu zijn wij bijna ouders van een dochter uit Taiwan en daar zijn we ontzettend blij mee. Maar wij zien haar absoluut niet als vervanging en weet je waarom niet?
Omdat wij, als de keuze aan onszelf was geweest, liever biologisch eigen kinderen krijgen. En dat zal altijd zo blijven. Alleen helaas is dit niet mogelijk.
We hebben gewoon het gevoel en de overtuiging dat wij ieder kind onze liefde en zorg kunnen geven. Dat haar 1e moeder niet in staat is om voor haar te zorgen en wij wel, is waarschijnlijk (en dat is onze overtuiging) voorbestemd geweest. Natuurlijk houden wij in ons achterhoofd dat onze dochter later in het leven het moeilijk gaat vinden met het hoe en waarom omtrent haar adoptie. Dat zijzelf het liever niet had gewild etc. Maar het enige wat wij kunnen doen haar hierin begeleiden mits zij dat wilt natuurlijk. Wij zijn zeker van plan om haar te laten opgroeien met haar Taiwanese achtergrond en dat wil dan voornamelijk zeggen dat wij haar zoveel mogelijk met de Taiwanese cultuur kennis willen laten maken dmv veel lezen over dit land. Nu al zijn we bezig met het verzamelen van informatie zoals krantenknipsels, cultuurvoorstellingen bezoeken, televisiefilms opnemen. Laatst was er zelfs een Taiwanese film op Canal+ die we opgenomen hebben.
Ik denk, en dan spreek ik denk ik voor vele hedendaagse adoptieouders, dat er heden ten dage meer bewust met adoptie wordt omgegaan.
Groet,
Jari
Hoi Lienke,
Heb je al eens gekeken op de verschillende websites die er zijn betreffende afstand en adoptie ????
Of in b.v. www.google.nl het woord adoptie intypen en zoefffffffffffff er verschijnen ..tig websites. :-)
Om je op weg te helpen:
Adoptie Trefpunt: http://www.adoptie.net
Adoptie Startpagina: http://adoptie.startpagina.nl
Succes ermee !!!!
Janthy.
Hoi Jari,
ik begrijp je reactie eigenlijk helemaal niet, maar misschien kun je het nog een keer uitleggen.
Je schrijft
Maar wij zien haar absoluut niet als vervanging en weet je waarom niet?
Omdat wij, als de keuze aan onszelf was geweest, liever biologisch eigen kinderen krijgen. En dat zal altijd zo blijven.
Hoe kun jij nou zeggen dat jij je kindje niet als vervanging ziet met als reden dat het nou eenmaal altijd zo zal zijn dat jullie liever zelf kinderen haden gekregen???
Dat is toch het meest waardeloze wat je als kind kunt horen, dat je ouders wel blij met je zijn, maar dat ze altijd liever ze zelf hadden willen krijgen?
Mei
hallo,
Geld dit niet voor 9 van de tien adoptie ouders???? Ze proberen het eerst zelf en gaan daarna over tot de alternatieven? Het ligt er maar net aan waar bij hu de grens ligt. Wat dat betreft heb ik meer respect voor diegenen die besluiten niet te adopteren omdat ze liever een eigen kind willen hebben.
Als mensen direct tot adoptie besluiten, dan kan als ouder je adoptiekind pas recht in de ogen aankijken.
Luister, een kind kan niet beslissen, de meeste volwassenen wel. Het gaat hier toch om het kind??? Of ligt er ook een erg groot stuk eigen belang bij?
Al eerder heb ik hier de opmerking van mij opa op de site geplaatst wedereom zal ik het hier ook doen:
Mijn opa zij mij dat ik mijn ouders dankbaar moest zijn omdat zij mij uit de stront gehaald hebben.
Maar wie heeft nou wie uit de stront gehaald????? Zij konden geen kinderen krijgen? Kan ik nu dan ook zeggen dat ik hun uit de stront gehaald heb??
Kindreen zijn geen bezit en zullen het jooit worden. je hebt ze te leen en daarna gaan ze hun eigen weg.
Tuurlijk maken de ouders de beslissing, ik hoop wel overwogen, om kinderen te krijgen. Maar zelf heb ik het4 gevoel dat zeker bij adoptie het eigenbelang om kideren te hebben vaak voor het kind gaat, en dat zou ik graag zen veranderen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?