paul de leeuw

• jose heinink

hoe is het mogelijk dat paul de leeuw en zijn vriend nu al een 2e adoptiekindje uit amerika hebben gekregen, terwijl ze pas in oktober 2001 het eerste kindje hebben geadopteerd?

je moet een jaar wachten voordat je opnieuw een verzoek voor adoptie van een 2e buitenlands kind mag indienen en dan moet je nog wachten op de Raad vd Kinderbescherming en de toestemming (en iedereen weet hoe lang dat kan duren).en dan zou je nog een procedure moeten opstarten in het land van herkomst.

dus alles zou binnen minder dan 2 maanden geregeld moeten zijn….dat lijkt me wel erg snel!

• sandra

Ja, ik snap daar ook helemaal niets van. Ben ook heel benieuwd of iemand weet hoe dit zit.

• Annalies

Precies! Dat vraag ik mij ook af.

Ik denk dat het toverwoord geld is.

• Triangle

Waar komt dit bericht vandaan betreffende P. de Leeuw?

Groet, Triangle

• C & D

"Paul de Leeuw, vader van zijn geadopteerde baby Kas, is ook heel gelukkig. Een speelkameraadje voor het kind zou volgens Party het ultieme kerstcadeau zijn voor het gezin. Het blad schrijft over geruchten dat De Leeuw onlangs in Amerika is geweest om nog een kindje te adopteren: een meisje(Telegraaf: jongentje Tobey) dat in de couveuse heeft gelegen. De vette kop boven het artikel luidt dan ook: ‘Paul redt couveusebaby'.

• jari

Hallo,

Ik denk dat we niet zo snel conclusies moeten trekken. Ik weet dat als je zelfdoet, dat het heel snel kan gaan. Misschien kan iemand zekerheid geven die lid is van de Belangenvereniging van Zelfdoen in Adoptie (BZA).

• Triangle

Hartstikke mooi toch voor Paul en familie!

Waarom steeds weer kijken naar een ander, hoe snel wel of niet aan de beurt. Kortom het stukje afgunst dat je vaak tegenkomt.

Leven en laten leven zou ik zeggen, ongeacht of je nou Paul, Marietje, Pietje of Sophietje heet.

vr. groet, Triangle

• Janthy

Het artikel betreffende Paul de Leeuw is te vinden op:

Adoptie Trefpunt: http://www.adoptie.net - bij Leeshoek - Publicaties - 2002.

Groet,

Janthy.

• ilonka

omdat dit een vastgestelde regel is en er dan geen onderscheid gemaakt moet worden. Of je nou paul de leeuw heet of niet. We moeten allemaal een lange weg volgen en dan moet het niet zo zijn dat wanneer je bekend bent er uitzonderingen worden gemaakt. Want dan ga ik ook maar eens proberen beroemd te worden. Maar ik heb helaas niet van die t.v. talenten. En een ieder die wat via de normaal geldende weg eerder aan de beurt is daar ben ik hartstikke blij voor maar niet omdat paul zo bekend is.

• Tineke

Wij zijn bzig met zelfdoen maar je moet je toch echt aan de nederlandse wet houden.

Dus pas aanvragen na een jaar, BT krijgen, contact zoeken, contact laten keuren, weer goedkeuring krijgen. Dan pas een voorstel en dan nog wachten tot afreizen.

Duurt toch wel heel wat maanden.

Tineke