essay, wie kan mij helpen???

• Diana

Hoi,

Mijn naam is Diana, 20 jaar, en ik ben bezig met de opleiding pedagogiek op het HBO. Voor deze opleiding moet ik een essay schrijven over een dilemma die je zelf mag verzinnen. Deze dilemma moet je zo negatief mogelijk formuleren, zodat het reacties opleverd. Ik heb gekozen voor het dilemma ‘Adoptiekinderen mogen niet in contact komen met hun biologische ouders’. Hierover ben ik nu opzoek naar vakliteratuur dus als iemand mij hierbij kan helpen, graag. Ik moet zowel argemunten voor als tegen hebben.

Alvast bedankt,

Diana.

P.s. Ik zelf ben tegen deze stelling, ik vind dat iedereen het recht moet hebben om zijn/haar biologische ouders te kunnen zoeken.

• ilonka

van wie zou dit niet mogen dan? Raar dilemma!

• Annalies

Diana schreef:

> Ik heb gekozen voor het dilemma ‘Adoptiekinderen mogen niet in contact komen met hun biologische ouders’.

Ongeveer 30 a 25 jaar geleden was dit nog wel zo'n beetje de norm maar de laatste jaren is de tendens dat men het adoptie kind zijn roots niet kan/mag onthouden als het kind zelf op zoek wil. Dit is ook een gesprekspunt op de VIA cursus geweest die wij in 1997 gehad hebben

Als onze zoon later op zoek wil naar zijn biologische ouders zal ik hem zeker begeleiden en stimuleren op zijn zoektocht.

Moeder van Young Hoon (geboren te Seoul)

• Diana

Bedankt voor uw reactie.

Diana