tweede kindje

• Mariska

Hallo.

Sinds afgelopen Mei hebben wij een dochter,nu 16 maanden,uit China.

We denken aan een tweede,maar twijfelen toch wel.

Wie heeft ook een tweede kindje geadopteerd en wil vertellen hoe hij tot die beslissing is gekomen?

Onze dochter was net 9 maanden toen we haar kregen,dus voor ons was toen nog geen sprake van een tweede.

Groetjes mariska

• ellis

ik ben zelf geadopteerd als tweede kindje en ben erg blij dat mijn broer ook geadopteerd is. Zo heb je toch iemand die dicht bij je staat die weet wat je voelt. En op sommige momenten is dat erg fijn. IK denk dat ik me zonder mijn broer meer alleen had gevoeld.

Ik weet dat dat niet helemaal je vraag was maar toch een antwoord vanuit een andere kant bekeken. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjesMariska schreef:

>

> Hallo.

>

> Sinds afgelopen Mei hebben wij een dochter,nu 16 maanden,uit

> China.

> We denken aan een tweede,maar twijfelen toch wel.

> Wie heeft ook een tweede kindje geadopteerd en wil vertellen

> hoe hij tot die beslissing is gekomen?

> Onze dochter was net 9 maanden toen we haar kregen,dus voor

> ons was toen nog geen sprake van een tweede.

>

> Groetjes mariska

• Mei

Hoi Mariska,

bij ons kwam het gevoel dat we nog wel een kindje wilden, pas na een half jaar. Daarvoor waren we alleen maar zo verliefd op ons eerste kind dat voor een ander geen plaats was in ons hart. Toch begon het weer te kriebelen. waarom?

Allereerst voor ons eerste kind, fijn om de achtergrond met iemand te delen, wij hebben gekozen voor hetzelfde land. Fijn ook om met iemand te kunnen spelen, op te groeien, ruzie te kunnen maken enz.

Zelf leek en lijkt het me gewoon heerlijk om veel kinderen te hebben en daarnaast weet ik ook dat veel kinderen een thuis nodig hebben , zeker nadat we het kindertehuis hadden bezocht.

Sinds kort is ons tweede kindje thuis, iets ouder dan 2 jaar en het is genieten.

Niet altijd want er is ook een flinke concurrentie strijd tussen beiden, maar naar mijn idee leren ze daar beiden van. Komt ook omdat mijn kinderen maar heel weinig in leeftijd schelen.

Kan me mijn leven met 1 kind nu al niet meer voorstellen.

En het kriebelt al weer…..

Ik ben benieuwd naar de redenen die jij mischien hebt om het niet te doen…?

Groetjes

Mei